Live τώρα    
12°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
12 °C
11.1°C13.3°C
0 BF 66%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
12 °C
10.6°C12.2°C
3 BF 71%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
10 °C
6.1°C11.7°C
2 BF 82%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
11 °C
10.6°C12.0°C
2 BF 76%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
10 °C
9.0°C11.1°C
2 BF 76%
Τηλεκπαίδευση / Δεύτερη ημέρα αποτυχίας - Φταίνε οι μαθητές λέει το υπουργείο!
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τηλεκπαίδευση / Δεύτερη ημέρα αποτυχίας - Φταίνε οι μαθητές λέει το υπουργείο!

αίθουσα τάξη σχολείο
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Στους μαθητές ρίχνει τις ευθύνες το υπουργείο Παιδείας για τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση και κατά τη δεύτερη ημέρα λειτουργίας, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις ότι τα προβλήματα λύθηκαν μετά το φιάσκο της πρεμιέρας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Και όλα αυτά για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Χθες στη Νίκη Κεραμέως έφταιγε η webex, σήμερα τους φταίει η πλατφόρμα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Ποτέ, όμως, δεν φταίει η ίδια και το υπουργείο Παιδείας.

Πηγές του υπουργείου Παιδείας, μιλώντας στο ΑΠΕ, υποστήριξαν ούτε λίγο, ούτε πολύ ότι την ευθύνη για την κατάρρευση του συστήματος του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου έχουν οι μαθητές!

Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν από το υπουργείο Παιδείας: «το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο αντιμετωπίζει δυσκολία στο να ανταποκριθεί, καθώς, εκτός από τους εκπαιδευτικούς, σήμερα εισέρχονται και μαθητές, με αποτέλεσμα το Δίκτυο να "πέφτει" συχνά από το πρωί».

Η αποτυχία του συστήματος τηλεκπαίδευσης που τελικά ομολογήθηκε και από το υπουργείο Παιδείας, αποκαλύφθηκε για μια ακόμα φορά, από τις καταγγελίες εκπαιδευτικών και γονέων που έβλεπαν το σύστημα να τους πετάει συνεχώς έξω ή να μην τους αφήνει καν να συνδεθούν.

Και μπορεί οι πηγές του υπουργείου να προσπάθησαν να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις χρησιμοποιώντας τη λέξη «δοκιμάζεται» για το  Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο που από το πρωί είχε καταρρεύσει, μπορεί να επιρρίπτουν ευθύνες στους μαθητές, ωστόσο δεν απαντούνγιατί δεν έχουν λύσεις και άμεσα αντανακλαστικά για την επίλυση των προβλημάτων. 

Η δεύτερη μέρα του φιάσκο εστιάζεται όπως το ίδιο το υπουργείο ομολογεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο αφού η πλατφόρμα της webex σήμερα δεν παρουσίασε μεγάλα προβλήματα.

Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, οι εκπαιδευτικοί, για να συνδεθούν θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το οποίο σε ορισμένες περιοχές βρίσκεται εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα οι καθηγητές να μην μπορούν να μπουν να κάνουν μάθημα.

Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο δεν λειτουργεί καθώς δεν έχει γίνει αναβάθμισή του.

Έτσι το φιάσκο της πρεμιέρας δεν φαίνεται να έγινε μάθημα για το υπουργείο Παιδείας, που χθες υποσχόταν την απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος της Webex.

Στο μεταξύ, ο χάρτης προβλημάτων του Webex σήμερα, δείχνει ότι το σύστημα εμφανίζει προβλήματα ιδίως στην Ελλάδα κι όχι σε άλλες χώρες όπως κατά την πρεμιέρα.

Είναι, πάντως, χαρακτηριστικό ότι και από το υπουργείο Παιδείας εμμέσως πλην σαφώς ανέμεναν τα προβλήματα για δεύτερη συνεχή ημέρα αφού σε ενημέρωση που έγινε νωρίς το πρωί καλούσε τους καθηγητές «εξαιτίας διαπιστωμένης υπερχρήσης του συστήματος, επισημαίνεται ότι μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα καλούνται να συνδέονται στο σύστημα».

Μάλιστα, σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών στο avgi.gr πολλοί κωδικοί έχουν διαγραφεί ώστε να αποτραπεί η σύνδεσή όσων καθηγητών δεν έχουν μάθημα.

Όπως τονίζουν οι ίδιοι τους διαμηνύθηκε ότι θα λάβουν νέους κωδικούς πριν το μάθημά τους.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το υπουργείο αποδίδει τα προβλήματα στην υπερχρήση ενώ θα έπρεπε το σύστημα να έχει επιδιορθωθεί από χθες.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η ΓΓ Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, υποστηρίζει ότι ο πάροχος μετά το τέλος της σημερινής σχολικής ημέρας  «θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες για τη θωράκιση του συστήματος. Κατόπιν αυτών, ένα ποσοστό εκ των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ενημερωθεί μετά το τέλος των σχετικών διαδικασιών για το νέο ατομικό τους σύνδεσμο ψηφιακής τάξης, ο οποίος θα πρέπει να αποσταλεί εν συνεχεία στους μαθητές τους». 

Την ίδια ώρα, πηγές του υπουργείου Παιδείας που μεταδίδει το ΑΜΠΕ, κάνουν λόγο για ομαλή έναρξη για 35.000 ψηφιακές τάξεις, προσθέτοντας ότι η ομαλή λειτουργία των τάξεων αναμένεται να «δοκιμαστεί» και σήμερα, όταν στο σύστημα της webex «μπουν» και σχολεία από την κεντρική Ευρώπη, αιτία, που σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οφειλόταν η χθεσινή υπερφόρτωση του συστήματος.

Αργότερα, μιλώντας στον Ant1, η Γενική Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αναστασία Γκίκα δήλωσε αναφορικά προβλήματα ότι «σήμερα δεν έχω ακόμα εικόνα της κατάστασης, η εικόνα που είχα είναι θετική. Είμαστε επί ποδός, θα το ελέγξουμε, είμαστε σε εγρήγορση και εμείς και όλη η εκπαιδευτική κοινότητα»

Σε σχόλιο ότι το πρόβλημα δεν εντοπίζεται στο δίκτυο της Cisco αλλά στο σύστημα του ελληνικού Σχολικού Δικτύου, η κα. Γκίκα απάντησε: «Το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο του υπουργείου Παιδείας συνεργάζεται με τη Cisco και μαζί έχουν στήσει το σύστημα, το οποίο χρησιμοποιούμε για την τηλεκπαίδευση. Τα επιμέρους θέματα θα τα δούμε».

«Πέντε ερωτήματα προς την κα Κεραμέως για το διαρκές φιάσκο με την τηλεκπαίδευση»

Να δώσει απαντήσεις για «το διαρκές φιάσκο με την τηλεκπαίδευση» καλεί την υπουργό Παιδείας, Ν. Κεραμέως, η αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, Τάνια Καραγιάννη.

Η ίδια προσθέτει σε δήωλσή της ότι «η κα Κεραμέως, που άφησε ανοχύρωτα τα σχολεία, οφείλει πρώτα να απαντήσει και στη συνέχεια να παραιτηθεί».

«Το φιάσκο με την τηλεκπαίδευση για μαθητές και εκπαιδευτικούς συνεχίζεται. Η κυβέρνηση και η κα Κεραμέως οφείλουν να απαντήσουν:

- Γιατί επί 8 μήνες (κι ενώ όλοι προειδοποιούσαν για το δεύτερο κύμα πανδημίας) δεν έκαναν καμία προετοιμασία για την τηλεκπαίδευση;

- Γιατί δεν έκαναν ούτε μία δοκιμή του συστήματος τηλεκπαίδευσης, με αποτέλεσμα οι δύο πρώτες μέρες λειτουργίας να καταλήξουν σε φιάσκο και αδυναμία σύνδεσης με την πλατφόρμα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου;

- Γιατί δεν φρόντισαν να υπάρχουν εναλλακτικές για την τηλεκπαίδευση, όπως γίνεται σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά επαναπαύτηκαν στην αποκλειστική σύμβαση με τη CISCO;

- Γιατί δεν φρόντισαν να παρέχουν στους μαθητές δωρεάν τον απαραίτητο εξοπλισμό, με αποτέλεσμα οι οικογένειες να επωμίζονται σήμερα δυσβάσταχτα έξοδα για να αντεπεξέλθουν ταυτόχρονα σε τηλεργασία και τηλεκπαίδευση;

- Γιατί και με ποιο δικαίωμα κρατούν κρυφή από το Μάιο (που έχει καταθέσει σχετική επίκαιρη ερώτηση ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία) τη σύμβαση της τηλεκπαίδευσης με την ανάδοχο εταιρία; Τι φοβούνται και προσπαθούν να κρύψουν; Η κα Κεραμέως, που άφησε ανοχύρωτα τα σχολεία, οφείλει πρώτα να απαντήσει και στη συνέχεια να παραιτηθεί».

ΣΥΡΙΖΑ: «Μια δικαιολογία την ημέρα»

«Για δεύτερη ημέρα συνεχίζονται τα προβλήματα στο σύστημα τηλεκπαίδευσης, παρά τις χθεσινές διαβεβαιώσεις της υπουργού Παιδείας Νίκης Κέραμεως, της γενικής γραμματέως του υπουργείου Σίσυς Γκίκα, του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα και της διευθύντριας επικοινωνίας & μάρκετινγκ της Cisco Ελλάδας-Κύπρου-Μάλτας Έλενας Πρασσάκη» επισηαμίνει η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία.

Στην ίδια ανακοίνωση τονιζεται ωστόσο ότι «σήμερα δεν ευθύνεται το Webex της Cisco και το πρόβλημα δεν είναι πανευρωπαϊκό… Σήμερα ενοχοποιείται το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το οποίο -ωστόσο- δεν ενισχύθηκε όπως θα έπρεπε από την πρώτη φάση της πανδημίας μέχρι και σήμερα, με απόλυτη ευθύνη της κυβέρνησης. "Μια δικαιολογία την ημέρα" λοιπόν για να διασωθεί το κυβερνητικό αφήγημα. Όμως η υπομονή των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους έχει ήδη εξαντληθεί».

Τέλος υπενθυμίζεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ με επίκαιρη ερώτηση και αίτημα κατάθεσης εγγράφων, ήδη από τον Μάρτιο, έχει ζητήσει να κατατεθεί η συμφωνία του υπουργείου Παιδείας με τη Cisco στη Βουλή. Το ίδιο αίτημα έχει διατυπωθεί και από άλλα κόμματα, όπως και από τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών.

Ήδη αρκετά δημοσιεύματα αναρωτιούνται για τους λόγους που η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αρνείται να καταθέσει τα έγγραφα ή να τα αναρτήσει στη «Διαύγεια», όπως επίσης αρνείται να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ζητά την άμεση ενίσχυση των εθνικών ψηφιακών υποδομών και των δημόσιων συστημάτων τηλεκπαίδευσης. «όχι αύριο, αλλά εχθές» και την απομάκρυνση της Cisco και τη διάθεση ηλεκτρονικού εξοπλισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς που το έχουν ανάγκη.

Τέλος χαρακτηρίζει την απομάκρυνση της Νίκης Κεραμέως από το υπουργείο Παιδείας, «έπειτα και από την πολιτική ήττα που δέχτηκε στις εκλογές των εκπαιδευτικών για τα υπηρεσιακά συμβούλια», επιβεβλημένη. «Αποτελεί μια ελάχιστη πράξη αξιοπρέπειας απέναντι στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τη νέα γενιά».

Νίκος Φίλης: Κεφαλαιώδης αποτυχία της Κεραμέως, παραμένει αγκιστρωμένη στη θέση της

Με ανάρτησή του ο Νίκος Φίλης, τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ότι «Επί οκτώ μήνες το υπουργείο Παιδείας έμεινε προσκολλημένο στη σύμβαση με τη Cisco, την οποία μάλιστα έχει αρνηθεί να φέρει στο Κοινοβούλιο για ενημέρωση των βουλευτών». Παράλληλα αναφερόμενος στην Νίκη Κεραμέως επεσήμανε ότι: «Πολλοί λίγοι πολιτικοί θα είχαν παραμείνει αγκιστρωμένοι στη θέση τους, μετά από μια τέτοια κεφαλαιώδη αποτυχία».

Αναλυτικά η ανάρτηση του Νίκου Φίλη

https://www.facebook.com/nikosfilis.gr/posts/2677647522489125

Έ. Αχτσιόγλου: Καμία προετοιμασία του υπουργείου για την τηλεκπαίδευση

«Εντυπωσιακά αρνητικό» χαρακτήρισε το γεγονός ότι «το υπουργείο Παιδείας δεν είχε κάνει μία στοιχειώδη προετοιμασία επί 8 μήνες για την τηλεκπαίδευση», δήλωσε η τομεάρχης Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Έφη Αχτσιόγλου προσθέτοντας ότι το υπουργείο «δεν έκανε καν μία δοκιμή την προηγούμενη ημέρα για το αν το σύστημα λειτουργεί».

Η ίδια επεσήμανε μιλώντας στο Mega ότι «το πιο κρίσιμο, είναι ότι το υπουργείο Παιδείας δεν φρόντισε να έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στην αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή. Δεν είναι όλοι οι μαθητές και όλες οι οικογένειες στην ίδια εισοδηματική κατάσταση, ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση με ευκολία σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν δίκτυο κ.λπ., η κυβέρνηση δεν τα σκέφτεται καν αυτά».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL