Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
20.6°C26.8°C
2 BF 52%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
21 °C
18.6°C22.1°C
1 BF 82%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
20.0°C23.3°C
1 BF 62%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.8°C26.6°C
3 BF 69%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
15.9°C18.5°C
0 BF 82%
Τηλεκπαίδευση / Βαριές ευθύνες και αμείλικτα ερωτήματα για το φιάσκο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τηλεκπαίδευση / Βαριές ευθύνες και αμείλικτα ερωτήματα για το φιάσκο

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Νίκη Κεραμέως
(EUROKINISSI/POOL/SOOC/ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΤΣΑΡΑΣ)

Η πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα Webex της Cisco «κράσαρε» στις πρώτες ώρες λειτουργίας με αποτέλεσμα να σταματήσουν τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης σε πολλές περιοχές της χώρας. Κάτι για το οποίο είχαν προειδοποιήσει οι υπεύθυνοι δημόσιοι φορείς και ειδικά το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Από το υπουργείο Παιδείας αλλά και το Μέγαρο Μαξίμου νίπτουν τας χείρας τους και ρίχνουν εξολοκλήρου την ευθύνη στην εταιρεία Cisco. Ωστόσο οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι μεγάλες και τα ερωτήματα αμείλικτα.

  • Τι προετοιμασία έκανε το υπουργείο Παιδείας τους τελευταίους 8 μήνες, καθώς το δεύτερο κύμα της πανδημίας, σύμφωνα και με τις προειδοποιήσεις της επιστημονικής κοινότητας, ήταν απλώς θέμα χρόνου;
  • Για ποιο λόγο το υπουργείο Παιδείας δεν έκανε έστω μία δοκιμή της πλατφόρμας πριν την επίσημη έναρξη λειτουργίας; Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου 600.000 μαθητές θα συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. Μάλιστα τώρα, σε αντίθεση με το προηγούμενο lockdown, η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική.
  • Για ποιο λόγο το υπουργείο Παιδείας δεν είχε ένα plan b σε περίπτωση που το σύστημα καταρρεύσει; Σε αντίθεση με την πλειονότητα των ιδιωτικών σχολείων, που σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ, χρησιμοποιούν άλλες πλατφόρμες. Μάλιστα ακόμη κι αυτά που χρησιμοποιούσαν την πλατφόρμα του υπουργείου, την άλλαξαν μέσα στην ημέρα.
  • Πού είναι η αξιοπιστία που παρείχε η σύμβαση με την εταιρεία Cisco; Πού είναι όμως και η ίδια η σύμβαση που ουδέποτε κατατέθηκε στη Βουλή αν και έχει ζητηθεί από όλα τα κόμματα;

Τα ψέματα του υπουργείου Παιδείας

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Παιδείας με την ανακοίνωσή του, όχι μόνο έριξε αποκλειστικά την ευθύνη στη Cisco, αλλά προχώρησε και σε διαστρέβλωση της πραγματικότητας, καθώς ισχυρίστηκε ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο λειτουργούσε κανονικά. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το avgi.gr, το πρωί της Δευτέρας ήταν αδύνατη η σύνδεση των εκπαιδευτικών στο webmail του σχολικού δικτύου.

Μετ εμποδίων η πρόσβαση στο webmail του sch.gr

Το Πανελλήνιο Σχολικό δίκτυο ουσιαστικά είχε καταρρεύσει για αρκετές ώρες, με αποτέλεσμα δεκάδες ιστοσελίδες γυμνασίων και λυκείων σε όλη τη χώρα να βρίσκονται εκτός λειτουργίας. Ενδεικτικά, παραθέτουμε την κατάσταση που επικρατούσε στις 11.30 το πρωί στις ιστοσελίδες λυκείων από τη Νέα Ιωνία και την Πάτρα, έως την Αλεξανδρούπολη.

ΣΥΡΙΖΑ: Να φύγει η Cisco - Να ενισχυθούν τώρα τα δημόσια συστήματα τηλεκπαίδευσης

«Δυστυχώς για την ποιότητα της Δημοκρατίας μας, ο κ. Πέτσας μίλησε όχι ως κυβερνητικός αξιωματούχος, αλλά ως εξουσιοδοτημένος υπάλληλος της εταιρείας Cisco» αναφέρει η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως σημειώνει, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος «με φτηνές δικαιολογίες και χωρίς ίχνος συγνώμης, προσπάθησε να υποβαθμίσει το σημερινό blackout στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Παράλληλα, απέφυγε να απαντήσει στο ερώτημα "τι έπραξε η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας" μετά την έγκαιρη προειδοποίηση αρμόδιων φορέων, όπως το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ότι το σύστημα της Cisco δεν μπορεί να αντέξει τον αυξημένο φόρτο των 600.000 μαθητών και κινδυνεύει με κατάρρευση. Όπερ και εγένετο».

Και συνεχίζει η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ: «Αντίθετα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι οικογένειες που δικαιολογημένα οργίζονται με όσα επικίνδυνα, ανεύθυνα και τραγελαφικά πράττει η κυβέρνηση των "αρίστων", θέτουν αμείλικτα ερωτήματα:

1. Μετά το σημερινό blackout θα συνεχίσει η κυβέρνηση να εμπιστεύεται την εταιρία Cisco ή θα την αποπέμψει; Είναι αποδεκτό το πρόβλημα μιας εταιρίας να είναι μετατρέπεται σε πρόβλημα όλης της χώρας, ελλείψει εναλλακτικού δημόσιου συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης;

Υπάρχουν ρήτρες καλής εκτέλεσης και λειτουργίας στη σύμβαση Cisco - υπουργείου Παιδείας ή η έννοια της «δωρεάς» έχει απαλλάξει από κάθε ευθύνη την αμερικάνικη πολυεθνική; Θα συνεχίσει η κυβέρνηση να κρύβει τη σύμβαση δωρεάς Cisco - υπουργείου, την οποία η αντιπολίτευση έχει ζητήσει επανειλημμένα να κατατεθεί στη Βουλή;

2. Γιατί η κυβέρνηση δεν ενίσχυσε με 200.000 εικονικές τάξεις τα δημόσια συστήματα τηλεκπαίδευσης και ειδικά, το «ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, τα οποία σήκωσαν το μεγαλύτερο βάρος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην προηγούμενη φάση της πανδημίας; Σήμερα, 8 μήνες μετά και με ελάχιστο κόστος, οι δημόσιες υποδομές θα ήταν σε θέση να καλύψουν τις ανάγκες και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

3. Γνωρίζει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) διαπίστωσε, με πόρισμά της στις 7 Σεπτεμβρίου, σωρεία παραβάσεων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού Ασφάλειας (GDPR) και πως το υπουργείο αντί να διακόψει αμέσως τη συνεργασία με την Cisco, την αναβάθμισε;

Επίσης, γνωρίζει πως εξαιτίας της μη-συμμόρφωσης του ΥΠΑΙΘ με τις συστάσεις της Αρχής, όλο το εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης «βρίσκεται στον αέρα», με ότι αυτό συνεπάγεται από νομικής άποψης για τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών; Ακόμη, είναι ενήμερος πως κατά την πρώτη φάση της πανδημίας οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να επιλέγουν και άλλες πλατφόρμες, ενώ τώρα υποχρεούνται να χρησιμοποιούν αποκλειστικά την πλατφόρμα Webex;

4. Γιατί ακόμη και σήμερα το υπουργείο δεν έχει επικαιροποιήσει τις ανάγκες των μαθητών και των σχολείων σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό; Μπορεί η κυβέρνηση να δώσει επίσημα στοιχεία για το πόσοι είναι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές που έχουν διανεμηθεί σε σχολεία και μαθητές μέσω του κρατικού προϋπολογισμού; Επιπρόσθετα, τι γίνεται με την τηλεκπαίδευση στους καταυλισμούς των προσφύγων και στις άλλες ευάλωτες ομάδες;

5. Λαμβάνοντας υπόψη τις εγκληματικές παραλείψεις και τα αμέτρητα λάθη της κυβέρνησης στη διαχείριση της πανδημίας και το νέο κλείσιμο των σχολείων, πως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας να χαρακτηρίζει «αστείο» το αίτημα της παραίτησης της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως;».

«Η κυβέρνηση αγνοεί ότι το 92.5% των εκπαιδευτικών, οι οποίοι -μόλις προχθές- απείχαν από την εκλογική παρωδία της υπουργού Παιδείας, την αποδοκίμασαν με πρωτοφανή τρόπο και στην ουσία την «παραίτησαν»; Τι άλλο περιμένει η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός ώστε να προβούν σε αυτήν την κοινωνικά και πολιτικά αναγκαία πράξη;» καταλήγει η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Εκτός λειτουργίας για αρκετές ώρες η σελίδα του 2ο Λυκείου Νέας Ιωνίας
Εκτός λειτουργίας για αρκετές ώρες η σελίδα του 3ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης
Εκτός λειτουργίας για αρκετές ώρες η σελίδα του 3ο Λυκείου Πάτρας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL