Από τα πρακτικά της πολύκροτης αυτής δίκης προκύπτει πως 153 πρόσωπα κλήθηκαν να καταθέσουν και με τις μαρτυρίες τους να φωτίσουν τα επίμαχα σημεία της δράσης της Χ.Α. και να παρουσιάσουν το υπόβαθρο, την ιεραρχική δομή και τον τρόπο λειτουργίας της εγκληματικής οργάνωσης. 153 μάρτυρες κατηγορίας. Ανάμεσά τους πρόσωπα που με τις μαρτυρίες τους, το θάρρος τους, αλλά και τα στοιχεία ενδελεχούς έρευνας που παρουσίασαν στο δικαστήριο σημάδεψαν μια διαδικασία που ξεκίνησε πριν από 5,5 χρόνια και σήμερα αναμένεται να ρίξει τίτλους τέλους.

Δήμητρα Ζώρζου: «Αφήστε με να βγω έξω και θα της δείξω εγώ...»
«Όταν ο Ρουπακιάς κατέβηκε από το αυτοκίνητο, δυο-τρεις από αυτούς που χτυπούσαν τον Παύλο Φύσσα και δύο φίλους του που είχαν μείνει πίσω έκαναν κλοιό γύρω του. Ο Ρουπακιάς αγκάλιασε τον Φύσσα... Είδα δύο κινήσεις του χεριού του... Μετά καταλάβαμε τι είχε κάνει...». Η Δήμητρα Ζώρζου καθόταν εκείνο το βράδυ με μια φίλη της σε ένα παγκάκι στο Κερατσίνι. Ήταν αυτόπτης μάρτυρας στη δολοφονία του Παύλου Φύσσα και κάποιοι είχαν φροντίσει, προτού εμφανιστεί στο δικαστήριο, να της ασκήσουν την κατάλληλη πίεση. Ήταν πολλά τα βράδια που το τηλέφωνο της Δήμητρας Ζώρζου χτυπούσε με απόκρυψη και από την άλλη πλευρά της γραμμής υπήρχε μονάχα σιωπή. Μόνο που η νεαρή κοπέλα ήταν αυτή που έσπασε τη σιωπή. «Ήταν πολλοί εκείνο το βράδυ οι αυτόπτες μάρτυρες που έλεγαν ότι πρέπει να πάμε να καταθέσουμε, αλλά απ' ό,τι έμαθα δεν πήγαν να καταθέσουν ποτέ» είχε εξομολογηθεί, σε ραδιοφωνική συνέντευξη, η Δήμητρα, περιγράφοντας το καθεστώς φόβου μέσα στο οποίο βρέθηκαν όσοι θα βρίσκονταν αντιμέτωποι με τους χρυσαυγίτες μέσα στο δικαστήριο. Γιατί οι απειλές και ο εκφοβισμός δεν περιορίστηκαν εκτός της δικαστικής αίθουσας, αλλά και εντός αυτής. «Αφήστε με να βγω έξω και θα της δείξω εγώ...» είχε πει ο κατηγορούμενος Ιωάννης Καζαντζόγλου όταν η Δήμητρα Ζώρζου τον αναγνώρισε ως τον οδηγό του Ρουπακιά που προσπάθησε να απομακρύνει τον αστυνομικό της ομάδας ΔΙΑΣ την ώρα που συνελάμβανε τον δράστη. «Με θυμάσαι εμένα από κείνο το βράδυ;» της είπε με έντονο ύφος ο Καζαντζόγλου μετά την αναγνώριση. Η φοιτήτρια ένιωσε να απειλείται και κλαίγοντας αποχώρησε γρήγορα από το έδρανο του μάρτυρα, ενώ η πρόεδρος διέκοψε προσωρινά τη διαδικασία.

Αμπουζίντ Εμπάρακ: "Θα καθίσω μέχρι να τιμωρηθούν αυτοί που με σκότωσαν"
Θα μπορούσε να είχε την τύχη του Παύλου Φύσσα. Ήταν απλώς τυχερός. Η 83η ημέρα της δίκης της Χρυσής Αυγής ξεκίνησε με τη συγκλονιστική κατάθεση του Αιγύπτιου αλιεργάτη που έπεσε θύμα δολοφονικής επίθεσης από χρυσαυγίτες τα ξημερώματα της 12ης Ιουνίου 2012. Ο Αμπουζίντ Εμπάρακ καταθέτει: «Είδα σε όλη την ταράτσα περίπου 15 με 17 μαυροφορεμένα άτομα. Με χτύπησαν αμέσως στο πρόσωπο με έναν μεταλλικό σωλήνα. Άρχισαν να με χτυπάνε σε όλο το σώμα. Όποιος είχε μεταλλικό σωλήνα χτυπούσε με τον σωλήνα, όποιος είχε ξύλινο κοντάρι με το κοντάρι, όποιος δεν είχε τίποτα με τα πόδια». Αντί για νεκρός, όπως τον ήθελαν, κατέληξε στο νοσοκομείο με σπασμένα δόντια, ράμματα στα χείλη, πληγές στο κεφάλι, λάμες στη γνάθο, πρόβλημα στο συκώτι, πρόβλημα στα νεύρα. Για μήνες έτρωγε με καλαμάκι. Κάποιο τον πλησίασαν με σκοπό να τα βρουν μαζί του και να μην καταθέσει. Ο Αμπουζίντ, με θάρρος, εμφανίζεται στο δικαστήριο. «Μένω στην Ελλάδα για να βρω το δίκιο μου. Θα καθίσω μέχρι να τιμωρηθούν αυτοί που με σκότωσαν. Θέλω να δικαιωθώ» λέει στους δικαστές και σήμερα περιμένει και αυτός την απόφαση. Μια απόφαση στα όσα υποχρεώθηκε να υποστεί από την υπεράσπιση των χρυσαυγιτών, που επιχειρηματολόγησε λέγοντας πως η επίθεση κατά των Αιγυπτίων αλιεργατών δεν ήταν δολοφονική, καθώς κανένα από τα θύματα δεν πέθανε, όπως επίσης ότι δεν είχε κανένα σημάδι στο πρόσωπό του, τέσσερα χρόνια μετά τον ξυλοδαρμό του. Ο Αμπουζίντ, όπως και τα υπόλοιπα θύματα εκείνης της δολοφονικής επίθεσης, δεν ήταν ακόμη ένα «τυχαίο» περιστατικό, καθώς το μόνο τυχαίο είναι ότι το θύμα έζησε.

Δημήτρης Ψαρράς: " Μικρογραφία του φύρερ ο Μιχαλολιάκος"
Την πεποίθηση ότι η Χ.Α. είναι μια εγκληματική οργάνωση, η οποία λειτουργεί με απόλυτη ιεραρχία και έχει ως δύναμή της την άσκηση βίας, εξέφρασε ο δημοσιογράφος Δημήτρης Ψαρράς στην κατάθεσή του ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων. Ο δημοσιογράφος, ο οποίος έχει ασχοληθεί επί μακρόν με την οργάνωση της Χ.Α., στάθηκε τόσο στις δράσεις της οργάνωσης όσο και στο πρόσφατο καταστατικό της, το οποίο χαρακτήρισε «μαϊμού», ενώ επέδειξε παλαιότερο, το οποίο, όπως είπε, του είχε αποστείλει πριν από πολλά χρόνια η Χ.Α.
Ο δημοσιογράφος μίλησε για την οργάνωση όπως τη γνώρισε από τη δεκαετία του 1980, τότε που ήταν μια «κλειστή λέσχη νεοναζιστικής επιμόρφωσης», όπως την χαρακτήρισε, αλλά στη συνέχεια θέλησε να κυριαρχήσει στους δρόμους με την άσκηση βίας. Το καταστατικό που συντάχθηκε το 1987 και κατέθεσε ο Δημήτρης Ψαρράς στο δικαστήριο έριξε φως στο σκοτεινό παρελθόν της εγκληματικής οργάνωσης γιατί, όπως ο ίδιος ο μάρτυρας είχε εξηγήσει, «αφενός αναφέρεται στον εθνικοσοσιαλισμό, στον ναζισμό ως ιδεολογία της, αφετέρου περιγράφει τη δομή της, τη στρατιωτική και επιχειρησιακή της δομή, που δεν ταιριάζει φυσικά σε ένα κόμμα, και κυρίως και πιο δύσκολο για τον ίδιο τον Μιχαλολιάκο είναι το γεγονός ότι υπάρχει ειδικό κεφάλαιο το οποίο επονομάζεται Η αρχή του αρχηγού».
Όπως είχε λοιπόν το χιτλερικό κόμμα τον φύρερ που τα αποφάσιζε όλα, έτσι έχει και η Χ.Α. σε μικρογραφία τον Μιχαλολιάκο που αποφασίζει για όλα. Και η παρουσίαση των στοιχείων από τον Δημήτρη Ψαρρά στο δικαστήριο ήταν καταλυτική ώστε όλοι να αντιληφθούν πως πίσω από τον κοινοβουλευτικό μανδύα της Χ.Α. κρυβόταν επιμελώς ένα ναζιστικό μόρφωμα, πιστό, σε δομή και οργάνωση, αντίγραφο των εγκληματιών προγόνων του.