"Η επίτευξη της ισότητας δεν είναι αυτονόητη", τόνισε χθες κατά την ημερίδα για το Παρατηρητήριο για την ισότητα των φύλων η αρμόδια γενική γραμματέας Φ. Κούβελα, η οποία συνέδεσε τις δράσεις για την ενίσχυση της θέσης της γυναίκας στον δημόσιο χώρο με την κοινωνική δικαιοσύνη και αναφερόμενη στις τρέχουσες εξελίξεις υπογράμμισε: "Ψηφίζουμε ότι δεν θέλουμε την εκβιαστική πολιτική που μας επιβάλλουν και γι' αυτό πρέπει να πούμε ένα βροντερό 'όχι'".
"Κάθε ανεπτυγμένη χώρα θα πρέπει να έχει παρατηρητήριο, γιατί πολύ απλά το έχει ανάγκη", τόνισε στον χαιρετισμό της η πρόεδρος του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ) Ειρ. Αγαθοπούλου υπογραμμίζοντας ότι το Κέντρο δίνει το 'παρών' για την λειτουργία του Παρατηρητηρίου. Αναφερόμενη στις τρέχουσες εξελίξεις τάχθηκε υπέρ του "όχι" "στον φόβο και τον κανιβαλισμό της νεοφιλελεύθερης Ε.Ε.", όπως χαρακτηριστικά είπε, εξηγώντας πως "ονειρευόμαστε ισότητα και δημοκρατία".
Τι είναι το Παρατηρητήριο για την ισότητα των φύλων
Το Παρατηρητήριο για την ισότητα των φύλων αποτελεί έργο ΕΣΠΑ 2007-2013, ύψους 2 εκατ. ευρώ το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες. Συνιστά εργαλείο συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων με σκοπό "να ενισχύσει τη Διοίκηση στη χάραξη και αποτίμηση των πολιτικών ισότητας των φύλων, παρέχοντας στοιχεία και δείκτες φύλου (εφαρμογών, στατιστικών, μελετών) αλλά και εξειδικευμένα εργαλεία για την παρακολούθηση της εφαρμογής των πολιτικών ισότητας σε όλο το εύρος της δημόσιας δράσης", όπως χαρακτηριστικά είπε η Φ. Κούβελα. "Η χάραξη και η παρακολούθηση των πολιτικών ισότητας των φύλων οφείλει να γίνεται με τρόπο υπεύθυνο, τεκμηριωμένο και ρεαλιστικό", τόνισε. "Το Παρατηρητήριο θα αποτελέσει βασικό εργαλείο πληροφόρησης και τεκμηρίωσης των νέων πολιτικών, αλλά και μελλοντικής αποτίμησης και αξιολόγησής τους", επισήμανε συνδέοντας τη λειτουργία του με την επικαιροποίηση του Εθνικού Σχεδίου για την Ισότητα των Φύλων, που θα ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες.