Σε υποχρεωτική... φιλανθρωπία που μπορεί να φτάσει ακόμα και τις 10.000 ευρώ υποβάλλονται οι κρατούμενοι με αντάλλαγμα την αποφυλάκισή τους, όπως καταγγέλλει η Πρωτοβουλία για τα Δικαιώματα των Κρατουμένων.
Σύμφωνα με την καταγγελία, κάποιοι κρατούμενοι, παρά το γεγονός ότι το αρμόδιο δικαστήριο έχει εγκρίνει την αποφυλάκισή τους με όρους, αφού έχουν συμπληρώσει τα 2/5 της ποινής τους, δεν αποφυλακίζονται, καθώς ένας από τους όρους προβλέπει την κατάθεση ενός διόλου ευκαταφρόνητου ποσού σε κοινωφελές ίδρυμα που το ίδιο το δικαστήριο ορίζει.
Η Πρωτοβουλία μάλιστα αναφέρει και χαρακτηριστικά παραδείγματα: Τον περασμένο Οκτώβριο τρεις οροθετικοί κρατούμενοι, ενώ έπρεπε να αποφυλακιστούν, παρέμειναν στη φυλακή διότι αδυνατούσαν να καταβάλουν το ποσό που τους επιβλήθηκε ως δωρεά προς "Το Χαμόγελο του Παιδιού". Επίσης, την περασμένη Τρίτη 19.05.2015, ο κρατούμενος Σ.Σ., ο οποίος κρατείται στις φυλακές Κορυδαλλού και εμπίπτει στις διατάξεις περί αποσυμφόρησης σύμφωνα με το πρόσφατο νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης (Ν. 4322/2015), του επιβλήθηκαν οι περιοριστικοί όροι α) της εμφάνισής του στο Α.Τ. του τόπου κατοικίας του και β) η καταβολή ποσού των 1.000 ευρώ προς το κοινωφελές ίδρυμα "Το Χαμόγελο του Παιδιού". Ο κρατούμενος Σ.Σ., καθώς είναι άπορος, αδυνατεί να καταβάλει το συγκεκριμένο ποσό, με αποτέλεσμα να παραμένει στη φυλακή. Κι όλα αυτά τη στιγμή που το ίδιο το υπουργείο Δικαιοσύνης παραδέχεται ότι το 70% των κρατούμενων είναι άποροι...
Να καταργηθεί
Η Πρωτοβουλία, τέλος, ζητά από το υπουργείο Δικαιοσύνης να καταργήσει τη συγκεκριμένη διάταξη αν επιθυμεί πραγματικά την αποσυμφόρηση των φυλακών, ενώ επίσης ζητά από τις οργανώσεις πρόνοιας να τοποθετηθούν δημόσια και να αρνηθούν να δέχονται δωρεές από άπορους κρατούμενους ως αντίτιμο της ελευθερίας τους.
Για το θέμα η Πρωτοβουλία θα πραγματοποιήσει την Τετάρτη 27/05, στις 12 μ., παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Δικαιοσύνης.