Θεσσαλονίκη: Στο εδώλιο του κατηγορουμένου για την περιβόητη υπόθεση με τα «45άρια - έργα» της πρώην νομαρχίας Θεσσαλονίκης προτείνει να καθίσουν οι αδελφοί Παναγιώτης και Διονύσης Ψωμιάδης και άλλα έξι άτομα, ανάμεσά τους και πρώην υπάλληλοι της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, ο εισαγγελέας εφετών Θεσσαλονίκης.
Πιο συγκεκριμένα, ο αντεισαγγελέας Αχιλλέας Ζήσης που χειρίστηκε την υπόθεση προτείνει την παραπομπή των αδελφών Ψωμιάδη σε δίκη διότι όπως επισημαίνει, ενέκριναν την εκτέλεση, είτε με πρόχειρο διαγωνισμό είτε με απευθείας ανάθεση, δημοσίων έργων που ήταν κατετμημένα με ανώτατο προϋπολογισμό το ποσό των 45.000 ευρώ, κατά παράβαση του νόμου. Στην πολυσέλιδη πρότασή του ο αντιεισαγγελέας εξηγεί το πώς οι κατηγορούμενοι ζημίωσαν το Δημόσιο κατά τουλάχιστον 4 εκατ. ευρώ και προτείνει να δικαστούν για το αδίκημα της απιστίας στην υπηρεσία και συνέργειας σε αυτή, με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου, κατηγορία που προβλέπει ποινή μέχρι και ισόβιας κάθειρξης. Για τα ίδια έργα και την κατάτμησή τους ο αντιεισαγγελέας προτείνει να παραπεμφθούν ο τότε διευθυντής των τεχνικών υπηρεσιών της νομαρχίας, όπως και τέσσερις επικεφαλής τμημάτων της ίδιας υπηρεσίας που ενέκριναν την κατατμήση των έργων.
Στην πρόταση υπάρχει και αναφορά για ακόμη έξι έργα - φαντάσματα, τα οποία υπέκρυπταν παράνομες προσλήψεις συμβασιούχων, πολλοί από τους οποίους φαίνεται να πληρωνόντουσαν χωρίς να εμφανίζονται ποτέ στις υπηρεσίες της νομαρχίας. Τη ζημία που προκλήθηκε από αυτά τα έργα στο Δημόσιο ο αντιεισαγγελέας την υπολογίζει σε πάνω από 1 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες η εισαγγελική έρευνα για τα «45ρια - έργα» της διοίκησης Ψωμιάδη έδειξε ότι πολλά από αυτά πληρώθηκαν και δεν έγιναν, ενώ ορισμένα διπλοπληρώθηκαν ή και τριπλοπληρώθηκαν...