"Εντελώς αδικαιολόγητη" χαρακτηρίζει ο Δημ. Μπίρμπας, επικεφαλής της Ριζοσπαστικής Αυτοδιοικητικής Πρωτοβουλίας, την τελευταία απόφαση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) στην οποία καταγράφεται η άρνηση να μεταφερθούν στην Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) τα ταμιακά διαθέσιμα των δήμων μέχρι να υπάρξει η νομοθετική τακτοποίηση των δεσμεύσεων του πρωθυπουργού, καθώς και να διασαφηνιστεί ο μηχανισμός με τον οποίο θα γίνεται η διαχείριση των χρημάτων των δήμων μέσω της ΤτΕ εφόσον αυτά κατατεθούν.
Ο Δημ. Μπίρμπας ξεκαθαρίζει ότι η παράταξη καταψήφισε την πρόσφατη απόφαση της ΚΕΔΕ, αφού δεν έγινε δεκτό "οι αποφάσεις της να στηρίξουν τις κόκκινες γραμμές άμυνας της διαπραγμάτευσης". "Από την πρώτη στιγμή ως παράταξη διαφωνήσαμε με την επιλογή της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) και το έλλειμμα διαβούλευσης με την Αυτοδιοίκηση. Παράλληλα, όμως, κατανοήσαμε την επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπίσει η χώρα τους ωμούς εκβιασμούς των δανειστών (που, ειρήσθω εν παρόδω, δεν τηρούν καμία από τις συμβατικές υποχρεώσεις τους προς τη χώρα)" εξηγεί ο Δημ. Μπίρμπας.
Αναλύει, μάλιστα, ότι οι λόγοι διαφωνίας με την τελευταία απόφαση της ΚΕΔΕ συνοψίζονται στο ότι "η ΠΝΠ κυρώθηκε άμεσα με νόμο έπειτα από διαβούλευση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, με ουσιαστική συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης και πλήρη κοινοβουλευτική διαδικασία".
"Παίρνουμε θετική απάντηση στα θέματα που θέσαμε τόσο στη διαδικασία της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, όσο και στην Ολομέλεια στη Βουλή, καθώς και από την ΤτΕ, την κυβέρνηση και την Κοινοβουλευτική Ομάδα του κυβερνώντος κόμματος" σημειώνει και προσθέτει: "Όταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός στη συνάντηση που είχαμε μαζί του, έπειτα από αίτημά μας, σε ένα πανθομολογούμενο θετικό κλίμα, μας διαβεβαιώνει ότι θα αντιμετωπίσει άμεσα και θετικά τα θέματα που θέσαμε (εξαίρεση ανταποδοτικών τελών, χρονοδιάγραμμα ισχύος, διαθέσιμα κατατεθειμένα σε συνεταιριστικές τράπεζες, ανάληψη ευθύνης από το Δημόσιο για τυχόν ρήτρες από το σπάσιμο των προθεσμιακών λογαριασμών, αποσαφήνιση του μηχανισμού διαχείρισης των κατατεθειμένων χρημάτων κ.λπ.), το να μη ανταποκρίνεσαι άμεσα και θετικά όπως ορθά επέλεξε η ΕΝΠΕ, δείχνει ότι εμμένεις στο προχθές και τροφοδοτείς έμμεσα το τοπίο πολιτικής και κομματικής όξυνσης, που καθόλου δεν βοηθά αυτή τη στιγμή τη χώρα" αναφέρει ο Δημ. Μπίρμπας, στηλιτεύοντας τη στάση της ΚΕΔΕ και προσθέτει: "Η υπεράσπιση της θεσμικής αυτονομίας της Αυτοδιοίκησης αποτελεί διαρκή αγώνα και απαιτεί υπεύθυνη πολιτική στάση". "Δεν αφορά επικοινωνιακές πολιτικές εντυπώσεων, εύκολες μεγαλοστομίες και πολιτικό στρουθοκαμηλισμό. Αν το κατανοήσουμε όλοι, θα βοηθήσουμε ουσιαστικά τη χώρα, την κοινωνία και την ίδια την Αυτοδιοίκηση" καταλήγει.