ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΤΣΑΚΟΣ
«Η Αυτοδιοίκηση, σε τόσο κρίσιμες και οριακές στιγμές, οφείλει να συμβάλει στις εκρηκτικές ανάγκες της πατρίδας και της κοινωνίας μας. Είναι συνεπώς αυτονόητο για τη μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας ότι σε συνεργασία με την κυβέρνηση θα συνδράμει στην εθνική προσπάθεια» αναφέρει το ψήφισμα του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής σχετικά με την ΠΝΠ και τη μεταφορά των ταμιακών διαθεσίμων των ΟΤΑ στην ΤτΕ.
Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην μεταφορά των ταμιακών διαθεσίμων, η Ερ. Κυπριανίδου, μιλώντας στο περιφερειακό συμβούλιο, υπενθύμισε πως «επί πέντε χρόνια οι προηγούμενες κυβερνήσεις έκοβαν συνεχώς χρηματοδότηση και προσωπικό από την Αυτοδιοίκηση, υπονόμευαν την οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των ΟΤΑ και εισήγαν θεσμούς όπως το μνημονιακό Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ» και, απευθυνόμενη σε όσους «σήμερα χύνουν κροκοδείλια δάκρυα», έθεσε το ερώτημα: «Τώρα θυμηθήκατε να αγωνιστείτε και να αντισταθείτε στην κεντρική κυβέρνηση;».
Αναγκαία κίνηση
Τα βέλη του κατά της κυβέρνησης εξαπέλυσε ο πρώην υπουργός της Ν.Δ. Γιάννης Μιχελάκης αφήνοντας αιχμές για την περιφερειακή αρχή Αττικής, καθώς απέδωσε την αναδρομική ισχύ -«προφανώς», όπως είπε- «για να καλύψει νομικά την παράνομη απόφαση της κ. Δούρου, να δώσει από τα ταμεία της Περιφέρειας 80 εκατ. ευρώ».
Η Ερμίνα Κυπριανίδου από την πλευρά της ξεκαθάρισε πως η μεταφορά των διαθέσιμων της Αττικής στην Τράπεζα της Ελλάδας ήταν «μια αναγκαία κίνηση, ένας προσωρινός χειρισμός, για να διευκολυνθεί η βραχυπρόθεσμη ταμιακή ρευστότητα ώστε να ξεφύγει η χώρα από το ασφυκτικό πλαίσιο και να χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες του κράτους, τους μισθούς, τις συντάξεις, τις κάθε είδους πληρωμές».
Η αντιπεριφερειάρχης μάλιστα έκανε λόγο για «δυνάμεις που αρνούνται να αναλάβουν τις ευθύνες που αντιστοιχούν σε δημόσιους φορείς» προσθέτοντας πως «επιδιώκουν τη συγκρότηση ενός αντιπολιτευτικού μπλοκ με σκοπό τη φθορά της κυβέρνησης, ως εφεδρεία των κυρίαρχων συστημικών δυνάμεων - ειδικά καθώς οι ηγεσίες των κομμάτων που στήριξαν Μνημόνια κατέρρευσαν από την λαϊκή αποδοκιμασία».
«Δήμευσαν τα χρήματα των δήμων και μάλιστα με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Τη δεύτερη σε διάστημα μόλις τριών μηνών», σημείωσε σε δήλωσή του στο ΑΠΕ ο πρώην υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης. Σε τέτοιου περιεχομένου αιτιάσεις απαντά το ψήφισμα του Π.Σ. Αττικής επισημαίνοντας πως «όσοι επιθυμούν να γίνεται διαπραγμάτευση χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάθε δυνατότητα να το πουν ξεκάθαρα και να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στην ελληνική κοινωνία που αισθάνεται, για πρώτη φορά μετά από χρόνια λιτότητας και Μνημονίου να δίνεται από ελληνική κυβέρνηση μια ειλικρινής μάχη αξιοπρέπειας του λαού μας».