Live τώρα    
Α. Ξανθός: Θα ενισχυθούν οι θεραπευτικές δομές στις φυλακές / Επανεκκίνηση του προγράμματος του ΚΕΘΕΑ στον Κορυδαλλό
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Α. Ξανθός: Θα ενισχυθούν οι θεραπευτικές δομές στις φυλακές / Επανεκκίνηση του προγράμματος του ΚΕΘΕΑ στον Κορυδαλλό

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

"Για να αλλάξεις τον εαυτό σου, πρέπει η αλλαγή να αφορά και τον διπλανό σου. Ο αλτρουισμός συμφέρει! Όποιος ξεφεύγει από τα ναρκωτικά, ξεφεύγει από την εγκληματικότητα! Η κοινή φυλακή δύσκολα θα δώσει μία επόμενη μέρα ασφαλή για όλους!".

Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων χθες ο υπουργός Δικαιοσύνης Νίκος Παρασκευόπουλος, κατά τη διάρκεια της τελετής για την επανεκκίνηση του θεραπευτικού προγράμματος του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ) "Εν Δράσει", το οποίο λειτουργεί μέσα στις φυλακές Κορυδαλλού και είχε καταστραφεί ολοκληρωτικά στις 23 Σεπτεμβρίου 2012 από πυρκαγιά.

Μετασχηματισμός του νοσοκομείου των φυλακών

"Νιώθουμε όλοι μας την ανάγκη να αλλάξουμε κάποια πράγματα στην ζωή μας και την κοινωνία μας και προσκρούουμε συχνά σε τοίχο. Εδώ υπάρχει μία ομάδα που αλλάζει πράγματα" ανέφερε ακόμη ο υπουργός Δικαιοσύνης. Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός δεσμεύθηκε μεταξύ άλλων για την ενίσχυση όλων των θεραπευτικών προγραμμάτων για τα ναρκωτικά στις φυλακές της χώρας, καθώς και για τη ριζική ενίσχυση και τον μετασχηματισμό του νοσοκομείου και του ψυχιατρείου των φυλακών Κορυδαλλού, ενώ ο πρόεδρος του ΚΕΘΕΑ Γεράσιμος Νοταράς υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι "οι άνθρωποι του 'Εν Δράσει' αποτελούν παράδειγμα για το σωφρονιστικό κατάστημα στο οποίο δραστηριοποιούνται".

Στην τελετή παρευρέθηκαν επίσης η πρώην υφυπουργός Υγείας Φωτεινή Σκοπούλη, ο τέως διευθυντής του ΚΕΘΕΑ Χαράλαμπος Πουλόπουλος, άλλα στελέχη του ΚΕΘΕΑ, η διευθύντρια των φυλακών Κορυδαλλού Χαρά Κουτσομιχάλη, καθώς και πλήθος δικαστικών.

Η ταυτότητα του προγράμματος

Το πρόγραμμα «Εν Δράσει» παρέχει υπηρεσίες συμβουλευτικής, θεραπείας και κοινωνικής επανένταξης σε κρατούμενους και αποφυλακισμένους χρήστες ναρκωτικών ουσιών.

Η δομή της ανδρικής πτέρυγας των φυλακών Κορυδαλλού, σήμερα, εξυπηρετεί 13 άτομα και στελεχώνεται από κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους και εξειδικευμένους θεραπευτές. Λειτουργεί καθημερινά από τις 9.00 έως τις 17.00, κατά τη διάρκεια των οποίων οι κρατούμενοι συμμετέχουν σε ομάδες θεραπείας, εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και εργασίας.

Το KEΘEA «Εν Δράσει» έχει δημιουργήσει επίσης θεραπευτικές κοινότητες για κρατούμενους στις Γυναικείες Φυλακές Κορυδαλλού και τις Γυναικείες Φυλακές Ελαιώνα Θηβών. Η συνέχεια της θεραπείας μετά την αποφυλάκιση εξασφαλίζεται στο Κέντρο Υποδοχής και Επανένταξης που λειτουργεί στην Αθήνα, με τελικό στόχο την κοινωνική επανένταξη.

Η θεραπευτική κοινότητα "Εν Δράσει" αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου δικτύου υπηρεσιών του ΚΕΘΕΑ με άξονα το σωφρονιστικό σύστημα. Το δίκτυο αυτό σε ετήσια βάση προσφέρει υπηρεσίες σε 2.000 άτομα, κάνοντας πράξη το δικαίωμα στη θεραπεία μέσα στη φυλακή. Περιλαμβάνει 19 προγράμματα συμβουλευτικής και τρία προγράμματα απεξάρτησης, σε ανδρικές και γυναικείες φυλακές όλης της χώρας, διασυνδεδεμένα με Κέντρα Υποδοχής και Επανένταξης στην κοινωνία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0