Ένορκη διοικητική εξέταση "για τη διερεύνηση των συνθηκών κάτω από τις οποίες προκλήθηκαν τα επεισόδια και τις τυχόν ευθύνες των εμπλεκόμενων αστυνομικών" ανακοίνωσε πως ήδη διενεργείται το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης αναφορικά με παρέμβαση αστυνομικών δυνάμεων κατά πολιτών στον Βόλο, την ημέρα διεξαγωγής της συνεδρίασης της 13.3.2015 του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑΜΒ για τον Κανονισμό Άρδευσης, όπως αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του.
Το υπουργείο, που κλήθηκε να απαντήσει για το συμβάν ύστερα από ερώτηση των βουλευτών Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, Δανάης Τζήκα, Κώστα Δελημήτρου, Κατερίνας Παπανάτσιου και Μάκη Μπαλλή, τονίζει πως έχουν ζητηθεί στοιχεία και από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας, ενώ τάσσεται "υπέρ της μέγιστης δυνατής δημοσιότητας όλων των διαδικασιών στα όργανα της Αυτοδιοίκησης και των νομικών της προσώπων και υπέρ της ακρόασης και του διαλόγου με τους πολίτες για μείζονος σπουδαιότητας θέματα, ακόμα και στις περιπτώσεις που δεν συντρέχει σχετική ρητή υποχρέωση».
Στην απάντηση του υπουργείου σημειώνεται παράλληλα ότι "έχει γίνει και στο παρελθόν αποδέκτης παραπόνων ως προς την έλλειψη σεβασμού της συγκεκριμένης δημοτικής αρχής προς τη δημοκρατική λειτουργία των οργάνων του Δήμου Βόλου και των νομικών του προσώπων και προς τα δικαιώματα αιρετών και πολιτών της περιοχής", υπενθυμίζοντας παράλληλα "τις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές της ακρόασης των πολιτών από τη διοίκηση και του δικαιώματος του συνέρχεσθαι ειρηνικά, αλλά και στην ίδια την δημοκρατική αρχή, στην οποία εδράζεται το πολίτευμα της χώρας γενικώς και η λειτουργία των ΟΤΑ ειδικότερα".