Υπέρ ενός εποικοδομητικού διαλόγου με τους εισαγγελείς και όχι μιας ανακοίνωσης που "δεν εισφέρει σε προτάσεις" τάχθηκε ο υπουργός Δικαιοσύνης Νίκος Παρασκευόπουλος απαντώντας στην επίθεση που δέχτηκε από την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδας για το επικείμενο νομοσχέδιο που καταργεί τις φυλακές τύπου Γ και προβλέπει μέτρα εξανθρωπισμού για τους κρατούμενους.
Απαντώντας στους εισαγγελείς ο Ν. Παρασκευόπουλος τονίζει ότι "σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης και υπό το βάρος των ευθυνών από την υπερφόρτωση των φυλακών και των συνεχών και δαπανηρών καταδικών από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, ο νομοθέτης καλείται να βρει, εδώ και τώρα, λύσεις, έστω και προσωρινές. Η αποφόρτιση του σωφρονιστικού συστήματος μέσω λελογισμένων, διαβαθμισμένων και με κριτήρια αποφυλακίσεων ανταποκρίνεται ακριβώς σ' αυτή την ανάγκη. Οι Κώδικες που θα ακολουθήσουν θα θέσουν σε πλήρως ορθολογική βάση τα πράγματα".
Όσον αφορά την κατηγορία των εισαγγελέων ότι προάγει "a la cart'" ανθρωπισμό με τις διατάξεις που προβλέπουν την αποφυλάκιση των βαριά ασθενών, ο υπουργός την χαρακτήρισε "άτοπη και αστήρικτη" τονίζοντας: "Οι ασθενείς και τα άτομα με βαριές αναπηρίες βιώνουν τη φυλακή ως διπλό δεινό. Συνεπώς, η διευκόλυνση, και πάλι με όρους, της απόλυσής τους ανταποκρίνεται σ' ένα δίκαιο ισοζύγιο της ποινής που προβλέπεται και της ποινής που πραγματικά εκτίεται".
Υπερασπιζόμενος επίσης την κατάργηση των φυλακών τύπου Γ υπογραμμίζει ότι "ο σεβασμός στις δικαστικές αποφάσεις δεν αφαιρεί από το νομοθέτη την αρμοδιότητα να επιλέγει το μέτρο και τον τρόπο έκτισης της εκάστοτε ποινής" και προσθέτει ότι "η κατάργηση των φυλακών τύπου Γ, για παράδειγμα, ακριβώς επαναφέρει την αντιστοιχία της ποινής που επιβλήθηκε μ' αυτήν που εκτίεται.".
Ο Ν. Παρασκευόπουλος, τέλος, καταλήγει: "Ο τρόπος επιβολής των ποινικών κυρώσεων ή των προσωρινών κρατήσεων, μαζί με την υπερποινικοποίηση, αποτελούν εξίσου γενικούς παράγοντες που οδηγούν στην υπερφόρτωση του σωφρονιστικού συστήματος. Μονόπλευρα τιμωρητικές λογικές απηχούν ξεπερασμένες και τελικά αδιέξοδες αντιλήψεις που δεν αρμόζουν σ' ένα κράτος ανθρωπισμού. Η απομάκρυνση απ' αυτές δεν μπορεί να θεωρείται 'ασέβεια προς τους νόμους'».
Η νομική αλλά και πολιτική διαφωνία, στο πλαίσιο ενός ειλικρινούς και εποικοδομητικού διαλόγου, είναι σεβαστές. Σ' έναν τέτοιο διάλογο προσβλέπουμε με τους εισαγγελικούς λειτουργούς της χώρας μας".