Live τώρα    
Α' Τμήμα ΣτΕ / Α' Τμήμα ΣτΕ: Νόμιμο το "κόψιμο" του 14ου μισθού
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Α' Τμήμα ΣτΕ / Α' Τμήμα ΣτΕ: Νόμιμο το "κόψιμο" του 14ου μισθού

Νόμιμο και εντός συνταγματικού πλαισίου κατά πλειοψηφία κρίθηκε το μνημονιακό "ψαλίδι" στα επιδόματα των συνταξιούχων, σύμφωνα με απόφασή του Α' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ωστόσο "ηχηρή" ήταν η διαφωνία του προέδρου του τμήματος Νίκου Σακελλαρίου, που μειοψήφησε κρίνοντας ότι οι επίμαχες περιοκοπές είναι αντίθετες στο Σύνταγμα και στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

Σύμφωνα με τις υπ' αριθμόν 1031-1035/2015 αποφάσεις του τμήματος, η περικοπή των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος θερινής άδειας που καταβάλλονταν στους συνταξιούχους πριν ενσκήψει η μνημονιακή λαίλαπα δεν παραβιάζει το Σύνταγμα και τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς κανόνες.

Όπως έκρινε η πλειοψηφία των δικαστών, οι επίμαχες περικοπές έγιναν στο πλαίσιο σειράς νομοθετικών μέτρων λιτότητας και απέβλεπαν στον περιορισμό των δαπανών της γενικής κυβέρνησης, ο οποίος θα συνέβαλλε στην μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος της χώρας.

Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει ομοσπονδίες συνταξιούχων (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συνταξιούχων ΔΕΗ, Πανελλήνιο Σωματείο Συνταξιούχων Εργατοϋπαλλήλων Εταιρειών Πετρελαίου και Υγραερίου, Σύλλογος Συνταξιούχων Αγροτικής Ανάπτυξης, Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος, Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ κ.ά.) που υποστήριζαν ότι οι περικοπές αντιβαίνουν ευθέως το Σύνταγμα και προσκρούουν στην ΕΣΔΑ και σε διεθνείς συμβάσεις. Ακόμη, υποστήριζαν ότι από το κράτος δεν αναζητήθηκαν εναλλακτικές λύσεις πριν την περικοπή τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0