Σε "άδειασμα" του παρέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους Αναστάσιου Μπάνου προχώρησε χθες ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης, μόλις έγινε γνωστό ότι, αν και εκπρόσωπος του Δημοσίου σε συζήτηση που έγινε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, δήλωσε στο δικαστήριο ότι είναι νόμιμος ο επονείδιστος συμβιβασμός με τη Siemens που είχε υπογράψει η προηγούμενη κυβέρνηση.
Σύμφωνα με δήλωση του υπουργού, ο Αν. Μπάνος, που εκπροσώπησε το Δημόσιο ενώπιον του 4ου τμήματος του ΣτΕ, "δεν ζήτησε την άποψη της πολιτικής ηγεσίας για το εν λόγω θέμα". Ο υπουργός τόνισε ότι "η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί πολιτικά, ηθικά και νομικά να διαλευκάνει πλήρως όλες τις πτυχές του σκανδάλου της Siemens", αφήνοντας έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο για ακύρωση της επίμαχης συμφωνίας. Σημειώνεται ότι ο Αν. Μπάνος έχει εκπροσωπήσει το Δημόσιο σε πλήθος υποθέσεων, ανάμεσά τους και αυτή της ΕΡΤ, όταν οι απολυμένοι εργαζόμενοι προσέφυγαν στο ΣτΕ, ενώ έχει διατελέσει σύμβουλος σε πολλούς υπουργούς Οικονομικών. Ανάμεσά τους και ο Γ. Παπακωνσταντίνου, με τον οποίο μαζί με άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες διαβουλεύτηκαν σχετικά με την τύχη της λίστας Λαγκάρντ...
Ο Γ. Βαρουφάκης επίσης υπογράμμισε ότι "ο προσανατολισμός του υπουργείου Οικονομικών είναι η πλήρης αποκατάσταση της οικονομικής και ηθικής ζημιάς που υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο" και πρόσθεσε ότι σε αυτή την προσπάθεια "θαβοηθήσει η δικαστική συνδρομή των γερμανικών αρχών για τα πεπραγμένα τηςSiemensστη χώρα μας. Εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση".
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τους όρους της σύμβασης η Siemens ανέλαβε την υποχρέωση να παράσχει στο Ελληνικό Δημόσιο άμεσα 80 εκατ. ευρώ, σε βάθος χρόνου να παράσχει ακόμη 90 εκατ. ευρώ και να χρηματοδοτήσει με 100 εκατ. ευρώ προγράμματα εκπαίδευσης που στοχεύουν στην καταπολέμηση της διαφθοράς, στο ξέπλυμα βρόμικου χρήματος κ.λπ., πρόγραμμα υποτροφιών για μεταπτυχιακές σπουδές κ.λπ., ενώ, σύμφωνα με υπολογισμούς, η ζημία που έχει υποστεί το Δημόσιο ξεπερνάει τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ.
Στο ΣτΕ έχει προσφύγει το Σωματείο "Έλληνες Φορολογούμενοι" υποστηρίζοντας ανάμεσα σ' άλλα ότι η συμφωνία είναι αντισυνταγματική και ενάντια στα εθνικά συμφέροντα καθώς η ζημία του Δημοσίου ξεπερνάει τα δύο δισ. ευρώ. Ταυτόχρονα, "η απαλλαγή της εταιρείας Siemens από την οποιαδήποτε αστική και διοικητική ευθύνη, ακόμη και για ξέπλυμα βρόμικου χρήματος και για παράβαση της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού, δεν συνάδει με το κοινό περί δικαίου αίσθημα, αλλά και τη συνταγματική αρχή ότι το κράτος αποτελεί εγγυητή της νομιμότητας και του δικαίου".
ΕΙΡ.ΛΑΖ.