Τέρμα η τιμωρία μαθητών και εκπαιδευτικών με μαθήματα το Σάββατο και τις διακοπές του Πάσχα, ώστε να αναπληρωθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες λόγω καταλήψεων και κινητοποιήσεων. Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης, κρίνοντας ότι το μέτρο είναι τιμωρητικού χαρακτήρα και αποσκοπεί στον παραδειγματισμό των μαθητών και όχι στην αναπλήρωση των διδακτικών ωρών, προωθεί άμεσα νομοθετική ρύθμιση για την κατάργηση της ισχύουσας διάταξης.
Επιπλέον, με εγκύκλιο που απέστειλε στα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας ενημερώνει ότι η νομοθετική ρύθμιση θα προβλέπει ότι σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών η αναπλήρωσή τους θα γίνεται ως εξής: α) Περικοπή περιπάτων και εκδρομών. β) Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών. γ) Αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορτές και τα μαθήματα). Ειδικά για φέτος, παρέχεται η δυνατότητα αναπλήρωσης των χαμένων ωρών διδασκαλίας με αναμόρφωση του ωρολόγιου προγράμματος.
Η διαδικασία βάσει της οποίας θα λαμβάνεται η απόφαση για την αναπλήρωση των μαθημάτων, ορίζεται ως εξής: Με την παύση της λειτουργίας του σχολείου και μέχρι να εξομαλυνθεί η λειτουργία του, ο διευθυντής συγκαλεί ανά βδομάδα το σχολικό συμβούλιο, για να διατυπώσει γνώμη για τον τρόπο αναπλήρωσης των ωρών διδασκαλίας που έχουν χαθεί. Μόλις εξομαλυνθεί η λειτουργία του σχολείου, ο διευθυντής συγκαλεί εκ νέου το σχολικό συμβούλιο, το οποίο εντός πέντε ημερών, υποβάλλει πρόταση στον διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη διαδικασία της αναπλήρωσης. Η αναπλήρωση των χαμένων ωρών διδασκαλίας πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε ένα τρίμηνο/τετράμηνο από την εξομάλυνση της λειτουργίας του σχολείου. Πάντως, την τελική απόφαση λαμβάνει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Υπενθυμίζεται ότι η ΟΛΜΕ είχε ζητήσει την κατάργηση της ισχύουσας διάταξης για μαθήματα τα Σάββατα και τις διακοπές του Πάσχα και είχε προτείνει τη διαδικασία αναπλήρωσης να την αποφασίζει ο σύλλογος διδασκόντων. Πάντως, η εισηγήτρια ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ Ε. Χριστοφιλοπούλου κατηγορεί το υπουργείο Παιδείας για «συναλλαγές» με την ΟΛΜΕ και επιβεβαιώνοντας ότι το μέτρο αποσκοπούσε στην τιμωρία των μαθητών και όχι στην αναπλήρωση των διδακτικών ωρών αναφέρει ότι «πρόκειται για λογική επιβράβευσης των καταλήψεων από μειοψηφίες».