Live τώρα    
Τέθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση το ν/σ του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης / Επαναφορά των απολυμένων και επανασύσταση κοινωνικά χρήσιμων υπηρεσιών
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τέθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση το ν/σ του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης / Επαναφορά των απολυμένων και επανασύσταση κοινωνικά χρήσιμων υπηρεσιών

Ρεπορτάζ: Νίκος Μορφονιός

Το νομοσχέδιο για την επαναφορά των απολυμένων/ διαθέσιμων του Μνημονίου στο Δημόσιο, καθώς και την επανασύσταση κοινωνικά χρήσιμων υπηρεσιών που κατήργησε η νεοφιλελεύθερη διαχείριση Σαμαρά, έδωσε χθες σε διαβούλευση το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Το νομοσχέδιο, με τον τίτλο «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση - Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις» ρυθμίζει την επαναφορά των "διαθέσιμων" που απολύθηκαν ή παραμένουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας, ορίζοντας ότι το προσωπικό αυτό επανέρχεται κατόπιν αίτησής του στο υπουργείο που υπαγόταν οργανικά ή στο νομικό πρόσωπο εποπτείας του σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις με πράξη του οικείου υπουργού. Της επαναφοράς αυτής θα προηγηθεί η λεγόμενη "εθελοντική κινητικότητα", στο πλαίσιο της οποίας δύνανται να μετακινηθούν σε θέσεις που θα προσδιοριστούν με βάση τις ανάγκες των υπουργείων. Στην κινητικότητα αυτή δύναται να συμμετάσχουν και οι υπάλληλοι που τέθηκαν σε εργασιακή εφεδρεία το 2011, ενώ δεν θα λάβουν μέρος οι υπάλληλοι για τους οποίους έχουν εκδοθεί οριστικοί πίνακες διάθεσης, καθώς μετατάσσονται / μεταφέρονται υποχρεωτικά σε θέσεις τις οποίες καταλαμβάνουν βάσει των οριστικών πινάκων διάθεσης.

Στην κινητικότητα δύνανται να μετέχουν και οι περίπου 6.000 αδιόριστοι του ΑΣΕΠ, έχοντας τη δυνατότητα "να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής σε διαφορετική κατηγορία/κλάδο/ειδικότητα προσωπικού από αυτή στην οποία περιλαμβάνονται στους οριστικούς πίνακες διοριστέων".

Με βάση το νομοσχέδιο επανασυστήνονται ακόμη οι κλάδοι των καθηγητών τεχνικής εκπαίδευσης, του προσωπικού των πανεπιστημίων, καθώς και των σχολικών φυλάκων, που καταργήθηκαν. Όπως σημειώνεται στο ν/σ, "το προσωπικό αυτό, εφόσον δεν έχει μεταταχθεί/μεταφερθεί βάσει οριστικών πινάκων διάθεσης, δύναται να επανέλθει στις θέσεις τις οποίες κατείχε πριν τεθεί σε διαθεσιμότητα ή πριν λήξει η υπαλληλική του σχέση". Φυσικά, και για τους υπάλληλους αυτούς ισχύει η εθελοντική συμμετοχή στη διαδικασία της κινητικότητας.

Με το άρθρο 25 επανασυστήνεται επίσης η Δημοτική Αστυνομία, με τους πρώην δημοτικούς αστυνομικούς να καταλαμβάνουν όλοι αυτοδίκαια τις παλιές θέσεις τους. Το ν/σ παρέχει επίσης το δικαίωμα επιλογής σε όσους δεν επιθυμούν την επάνοδό τους στην επανασυσταθείσα θέση τους, να τοποθετούνται σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις στη διάθεση του υπουργείου Εσωτερικών.

Κάρτα του Πολίτη για το πρόγραμμα σίτισης

Το ν/σ εισάγει επίσης το θεσμικό πλαίσιο για την Κάρτα του Πολίτη στο πλαίσιο του προγράμματος σίτισης για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης. Ειδικότερα, όπως περιγράφεται στην αιτιολογική έκθεση, "τίθεται σε πιλοτική -αρχικά- εφαρμογή η Κάρτα Πολίτη που θα περιλαμβάνει βασικά μητρώα, δηλ. βασικά στοιχεία, π.χ. ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ως αναγνωριστικά για την επιβεβαίωση της ταυτότητας του κατόχου της. Με την εν λόγω πιλοτική εφαρμογή η Κάρτα Πολίτη αποτελεί πλέον την ηλεκτρονική ταυτότητα των δικαιούχων επιδότησης σίτισης κατά τα προβλεπόμενα του νόμου για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης".

Μετατροπή ΙΔΑΧ σε μόνιμους υπαλλήλους στον στενό δημόσιο τομέα

Όπως είχε προαναγγείλει η ηγεσία του υπουργείου, με το παρόν ν/σ "οι θέσεις προσωπικού πλήρους απασχόλησης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δημόσιο, στα ΝΠΔΔ. και στους ΟΤΑ α' και β' βαθμού, μετατρέπονται σε οργανικές θέσεις μόνιμων υπαλλήλων". Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η εξίσωση αυτή υπαγορεύτηκε από το γεγονός ότι "οι ήδη υφιστάμενες ρυθμίσεις που διέπουν τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ προσεγγίζουν αυτές για τους μονίμους δημοσίους υπαλλήλους, ιδίως σε ό,τι αφορά το βαθμολόγιο, το μισθολόγιο και τις επιλογές προϊσταμένων οργανικών μονάδων". Σημειωτέον, της μετατροπής εξαιρούνται το ειδικό επιστημονικό προσωπικό των ανεξάρτητων Αρχών, οι δικηγόροι με έμμισθη εντολή και οι δημοσιογράφοι.

Απαγόρευση πολιτικής επιστράτευσης απεργών

Το νομοσχέδιο ορίζει την εφαρμογή της επίταξης "αποκλειστικά σε περίπτωση πολέμου ή επιστράτευσης ή για την αντιμετώπιση αναγκών της άμυνας της χώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης που προκλήθηκε από θεομηνία ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία". Επίσης στο ίδιο άρθρο (1) ορίζεται ρητώς ότι "σε καμιά περίπτωση δεν επιβάλλεται πολιτική επιστράτευση ή οποιαδήποτε μορφή επίταξης προσωπικών υπηρεσιών ως μέτρο αντιμετώπισης απεργίας".

Επιπλέον, στο ν/σ περιλαμβάνονται διατάξεις για: 1. Την αυτεπάγγελτη από τις υπηρεσίες αναζήτηση πιστοποιητικών (ηλεκτρονικών και μη), που κατέχει το Δημόσιο, για τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ταχύτερη διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών. 2. Την παροχή προηγμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στους συναλλασσόμενους με το ΑΣΕΠ. 3. Την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων στο Δημόσιο. 4. Την αντικατάσταση της αυτοδίκαιης αργίας με τη δυνητική και την πλήρη αποσύνδεση της "ανάρμοστης συμπεριφοράς" με την άσκηση συνδικαλιστικής, πολιτικής ή κοινωνικής δράσης. 5. Την εκποίηση κρατικών οχημάτων. 6. Αλλαγές στον εισαγωγικό διαγωνισμό της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0