"Είμαι απολύτως αθώος, δεν έχω κάνει καμία νόθευση", είπε χθες απολογούμενος ενώπιον του Ειδικού Δικαστηρίου ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου αποδίδοντας σε στημένη ιστορία την ποινική εμπλοκή του στην υπόθεση για τους χειρισμούς του στη λίστα Λαγκάρντ. Ο πρώην "τσάρος" της οικονομίας εμφανίστηκε λάβρος κατά του ΠΑΣΟΚ που "με πέταξε στα σκυλιά", του Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος "σε άλλες σκαστές περιπτώσεις διαφθοράς έβγαινε και υπερασπιζόταν", του Γιάννη Καπελέρη, που "είχε κάνει και διαρροές στις εφημερίδες", αλλά και του Γιάννη Διώτη, για τον οποίο άφησε αιχμές ότι στα χέρια του αλλοιώθηκε το περιεχόμενο της λίστας.
Στη μαραθώνια απολογία του ο Γ. Παπακωνσταντίνου είπε ότι ενημερώθηκε για τη λίστα από τις γαλλικές αρχές και στο περιθώριο του Eurogroup τον Ιούλιο του 2010 η ομόλογός του Κριστίν Λαγκάρντ του είπε ότι "θα μου τα δώσει, πλην όμως είναι παράνομα, κλεμμένα και η χρήση τους πρέπει να είναι εμπιστευτική". Σύμφωνα με τον ίδιο, "δεν ήθελα να μας δημιουργηθεί πρόβλημα με τη χώρα που μας στηρίζει στο Eurogroup, δεν ήθελα να την προδώσω".
Όταν τελικά παρέλαβε τη λίστα με τα αρχεία ο Γ. Παπακωνσταντίνου είπε ότι "δεν είχα ιδέα τι είχα πάρει. Ανοίγω στην τύχη μερικά από αυτά. Στοχευμένη αναζήτηση δεν έχω κάνει. Το κλείνω, το βάζω στο συρτάρι μου και φεύγω την άλλη μέρα για το Eurogroup". Στη συνέχεια, ζήτησε με κάθε εμπιστευτικότητα από τον Γ. Καπελέρη να ελέγξει τα είκοσι ονόματα με τις μεγαλύτερες καταθέσεις, γιατί το σύνολο των 2.000 ονομάτων μπορεί να διέρρεε, ενώ ζήτησε σε κάποια από τις επτά γραμματείς του να φυλάξει το CD αφού αντιγράψει το περιεχόμενό του σε USB το οποίο κράτησε στο γραφείο του.
Στη συνέχεια, παρέδωσε το υπουργείο στον Ευ. Βενιζέλο τονίζοντας ότι ουδέποτε του τηλεφώνησε ο διάδοχός του. "Θα ήταν εύλογο να σηκώσει το τηλέφωνο και να πει: Γιώργο, τι είναι αυτό; Αυτό όμως ποτέ δεν έγινε". Όσον αφορά τον Γ. Διώτη, στον οποίο παρέδωσε το στικάκι, "από τη στιγμή που έφυγα από το υπουργείο Οικονομικών δεν είχα καμία επικοινωνία μαζί του", παρά μόνο όταν είχε ξεσπάσει ο θόρυβος για τη λίστα, τον Σεπτέμβριο του 2012. Στη συνέχεια, δέχθηκε τηλεφώνημα και από τον Ευ. Βενιζέλο "και, απ' ό,τι έμαθα εκ των υστέρων, με είχε σε ανοιχτή ακρόαση για να υπάρχουν μάρτυρες".
Η απολογία του κορυφώθηκε όταν ο κατηγορούμενος είπε: "Το κόμμα μου με είχε πετάξει στα σκυλιά, ο πρόεδρός μου με διέγραψε το ίδιο βράδυ, ενώ άλλες σκαστές περιπτώσεις διαφθοράς πήγαινε στη Βουλή και τις υπερασπίζονταν. Η δε Νέα Δημοκρατία ήταν χαρούμενη γιατί είχε στο εδώλιο τον υπουργό του Μνημονίου. Ξεφτιλίστηκαν στην Βουλή οι συνεργάτες μου. Είναι οι χειρότερες μέρες της ζωής μου"...
Στον καταιγισμό ερωτήσεων που δέχτηκε στη συνέχεια, ο πρώην υπουργός αναφέρθηκε στις συνεχείς αντιφάσεις στις οποίες έχει υποπέσει ο Γ. Διώτης και πρόσθεσε επικαλούμενος τις εκθέσεις των εμπειρογνωμόνων ότι μπορούσε η διαγραφή των ονομάτων των συγγενών του να έχει γίνει από κάποιον άλλο. "Θα μπορούσε να έχει πειραχτεί, έχουν γίνει πολύ περίεργα πράγματα στο τεχνικό κομμάτι", είπε χαρακτηριστικά, ενώ κατηγόρησε τον Γ. Διώτη ότι "θέλει να μειώσει μια περίοδο δύο μηνών, από τον Ιούνιο που του παρέδωσα το στικάκι ώς τον Αύγουστο, σε διάστημα δύο ημερών".
Κλείνοντας την απολογία του ο πρώην υπουργός τόνισε: "Δεν μπορώ να δουλέψω στην Ελλάδα, κυκλοφορώ με ασφάλεια, δεν μπορώ να πάω σινεμά με τη γυναίκα μου. Αυτή είναι η μοίρα του υπουργού Οικονομικών του Μνημονίου"...
ΕΙΡ.ΛΑΖ.