Την κάθετη διαφωνία της και την κατηγορηματική απόρριψη του νομοσχεδίου για την ΕΡΤ εκφράζει με ανακοίνωσή της η ΠΟΣΠΕΡΤ - Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Προσωπικού Ελληνικής Ραδιοφωνίας, Τηλεόρασης.
Η διαφωνία της ΠΟΣΠΕΡΤ στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο ξεκινά ήδη από τα βασικά: εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεσή της στη χρησιμοποίηση του ιδρυτικού νόμου της ΝΕΡΙΤ (4173/2013), που αποτέλεσε βάση του νόμου για τη νέα ΕΡΤ. «Δεν επαναλειτουργεί η ΕΡΤ - αλλάζει όνομα το μόρφωμα της ΝΕΡΙΤ», σημειώνει η ΠΟΣΠΕΡΤ και εξηγεί: «Αντί λοιπόν να τροποποιηθεί ο ιδρυτικός νομός της ΕΡΤ, ώστε 'να μην υπάρχουν παθογένειες', κατά την κυβέρνηση στις προγραμματικές της δηλώσεις, επιλέχτηκε να τροποποιηθεί (;) ο ιδρυτικός νόμος - έκτρωμα της ΝΕΡΙΤ (στην ουσία είναι αυτούσιος!) που κατάργησε την ΕΡΤ, ο οποίος δεν ψηφίστηκε, καταγγέλθηκε και δεν νομιμοποιήθηκε από τη σημερινή κυνέρνηση».
Η ΠΟΣΠΕΡΤ στην ανακοίνωσή της σημειώνει ακόμα:
* Οι εργαζόμενοι που θα επιστρέψουν δεν γνωρίζουν το μισθολόγιο, το βαθμολόγιο, το θεσμικό πλαίσιο των μέχρι σήμερα ΣΣΕ, το κανονιστικό πλαίσιο της ΕΡΤ και πότε και πώς θα αναγνωριστούν, εν τοις πράγμασι, οι 22 και πλέον μήνες εκτός. Επαφίενται "ενδεχομένως" στον πατριωτισμό μιας υπουργικής απόφασης.
* Οι δομές της ΕΡΤ της 11/6/2013 δεν προσδιορίζονται (περιφερειακοί σταθμοί, αυτοτέλεια ΕΡΤ-3), αλλά παραπέμπονται στις αποφάσεις του Δ.Σ. με τη δαμόκλειο σπάθη του ισοσκελισμένου προϋπολογισμού, αφού αφαιρούν από το ανταποδοτικό τέλος των 3 ευρώ 100 εκατ. ευρώ, που έχουν υπολογιστεί στο πλεόνασμα του 2015.
* Δεν υπάρχει πρόβλεψη διαφημίσεων - ούτε καν στα μεγάλα αθλητικά γεγονότα!
* Δεν υπάρχει οργανόγραμμα, κανονισμός προσωπικού, υπηρεσιακά συμβούλια κ.ά. Αντίθετα, «καταρτίζονται από τον διευθύνοντα σύμβουλο», χωρίς συζήτηση με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις.
* Δεν αναφέρεται, παρ' ότι το ζητήσαμε, η ασφάλιση στο επικουρικό μας ταμείο.
* Δεν αναφέρεται επαναπρόσληψη των συμβασιούχων ούτε προβλέπεται μέριμνα για τους αλληλέγγυους.
* Όλα τα κρίσιμα θέματα ανατίθενται στον υπουργό και στον διευθύνοντα σύμβουλο αναπαράγοντας ένα συγκεντρωτικό μοντέλο.
Η ΠΟΣΠΕΡΤ σημειώνει ότι η επαναλειτουργία της ΕΡΤ από μηδενική βάση είναι χρέος τιμής και αναγανώρισης από τη σημερινή αντιμνημονιακή κυβέρνηση. Η ΕΡΤ, ο εθνικός δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας, να λειτουργήσει με όλες τις δομές του, να είναι ένας πραγματικός μοχλός ανάπτυξης.
Α.Γ.Ν.