Live τώρα    
Με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί για διαβούλευση / Ομογενοποίηση των εργασιακών σχέσεων στο Δημόσιο με εξίσωση των ΙΔΑΧ με τους μόνιμους
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί για διαβούλευση / Ομογενοποίηση των εργασιακών σχέσεων στο Δημόσιο με εξίσωση των ΙΔΑΧ με τους μόνιμους

Ρεπορτάζ: Νίκος Μορφονιός

Μια πραγματική μεταρρυθμιστική τομή, την ομογενοποίηση των εργασιακών σχέσεων στο Δημόσιο μέσω της μετατροπής των υπαλλήλων Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ) στον στενό δημόσιο τομέα σε μόνιμους, περιλαμβάνει το πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός των επόμενων ημερών. Στο ίδιο ν/σ θα περιλαμβάνεται και το θεσμικό πλαίσιο της έξυπνης "κάρτας του πολίτη", που θα συνδεθεί με το πρόγραμμα σίτισης στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης.

Σε ενημέρωση που παρείχε χθες στους διαπιστευμένους συντάκτες, ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γ. Κατρούγκαλος παρουσίασε τους βασικούς άξονες του πρώτου νομοσχεδίου του υπουργείου του, η μορφή του οποίου θα οριστικοποιηθεί μετά και τη συνάντηση που θα έχουν με τον υπουργό Εσωτερικών Ν. Βούτση. Το ν/σ επαναφέρει στο Δημόσιο τους 3.900 απολυμένους υπαλλήλους του Μνημονίου, προβλέποντας την επανασύσταση τριών κλάδων που καταργήθηκαν (σχολικοί φύλακες, καθηγητές τεχνικής εκπαίδευσης, διοικητικοί ΑΕΙ), ενώ για τους υπόλοιπους διαθέσιμους/απολυμένους ορίζεται η επιστροφή σε προσωποπαγείς θέσεις στον φορέα προέλευσής τους. Της εφαρμογής αυτής θα προηγηθεί η προαναγγελθείσα "μίνι εθελοντική κινητικότητα" με βάση τις άμεσες ανάγκες των υπουργείων, στην οποία θα μπορούν να συμμετάσχουν και οι 3.900 υπάλληλοι, προκειμένου, αν το επιθυμούν, να μετακινηθούν σε νέες θέσεις, ειδάλλως θα επιστρέφουν κανονικά στον φορέα προέλευσής τους.

Στη μίνι αυτή κινητικότητα θα συμμετάσχουν και οι περίπου 6.000 αδιόριστοι του ΑΣΕΠ, απελευθερώνοντάς τους, μάλιστα, όπως περιέγραψε ο υπουργός, από την προκήρυξη βάσει της οποίας έπρεπε να διοριστούν. Ο Γ. Κατρούγκαλος ανέφερε το παράδειγμα ενός επιτυχόντος σε θέση πληροφορικής στο υπουργείο Οικονομικών, ο οποίος θα δύναται να μεταφερθεί σε θέση πληροφορικής, π.χ., στο υπουργείο Καταπολέμησης της Διαφθοράς, εφόσον υπάρχει η σχετική ανάγκη.

Ικανοποίηση πάγιων αιτημάτων

Το ν/σ ικανοποιεί ακόμη ένα πάγιο αίτημα των συνδικαλιστικών αγώνων των δημοσίων υπαλλήλων, την ομογενοποίηση των κατακερματισμένων εργασιακών σχέσεων. Αυτό θα γίνει με τη μετατροπή των ΙΔΑΧ σε μόνιμους υπαλλήλους, κάτι το οποίο, όπως ανέφερε ο υπουργός, θα συμβάλει στη θεσμοθέτηση ενός ενιαίου νομικού καθεστώτος των υπαλλήλων στο Δημόσιο. Εξάλλου, όπως υπογράμμισε, η μετατροπή τους δεν έχει κανένα δημοσιονομικό κόστος, καθώς τα μισθολογικά τους δικαιώματα έχουν πρακτικά εξισωθεί. Όπως σημείωσε, μάλιστα, χαρακτηριστικά ο Γ. Κατρούγκαλος, "με αυτόν τον τρόπο καταργώ ουσιαστικά την ταμπέλα για υπαλλήλους που εκτελούν την ίδια εργασία και έχουν τα ίδια καθήκοντα, ενώ επιπλέον διευκολύνεται και η κινητικότητα". Σημειωτέον, η ρύθμιση θα αφορά στους υπαλλήλους ΙΔΑΧ, που υπηρετούν στον στενό δημόσιο τομέα (ΟΤΑ, ΝΠΔΔ, δικαστικοί υπάλληλοι) και όχι σε Νομικά Πρόσωπικα Ιδιωτικού Δικαίου, ενώ από την πρόβλεψη της μετατροπής εξαιρούνται το επιστημονικό προσωπικό των Ανεξάρτητων Αρχών και οι δικηγόροι με έμμισθη εντολή.

Κάρτα του Πολίτη στο πλαίσιο του προγράμματος σίτισης

Στο νομοσχέδιο θα περιγράφεται επίσης το θεσμικό πλαίσιο της έξυπνης "κάρτας του πολίτη", που θα τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή στο πλαίσιο του προγράμματος σίτισης, που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση, για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης. Ο Γ. Κατρούγκαλος ενημέρωσε ότι έχει συναντηθεί ήδη με τον πρόεδρο της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, υπογραμμίζοντας ότι η κάρτα θα περιέχει μόνο τους βασικούς αριθμούς αναγνώρισης, όπως ΑΜΚΑ και φορολογικό αριθμό. Πάντως, διευκρίνισε, ότι το ΥΔΜΗΔ είναι υπεύθυνο για το θεσμικό πλαίσιο της κάρτας, καθώς η κύρια ευθύνη και οι λεπτομέρειες εφαρμογής της ανήκουν στο υπουργείο Εργασίας.

Σύμφωνα με την ενημέρωση του Γ. Κατρούγκαλου, το ν/σ θα περιλαμβάνει ακόμη την κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης, την επανεκκίνηση των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων στο Δημόσιο, την αντικατάσταση της υποχρεωτικής αργίας με τη δυνητική, καθώς και την πλήρη αποσύνδεση του παραπτώματος του "αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς" με τη συνδικαλιστική και κοινωνική δράση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0