Θεσσαλονίκη
Σε αποκλεισμό δύο δρόμων στο Στρατώνι και στον κόμβο Γοματίου, κοντά στην Ιερισσό, που είναι το επίκεντρο του αγώνα του κινήματος ενάντια στην εξόρυξη χρυσού στις Σκουριές, προχώρησαν χθες περίπου 800 εργαζόμενοι στην Ελληνικός Χρυσός, στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας που πραγματοποίησαν όχι διεκδικώντας καλύτερους όρους δουλειάς από την εταιρεία, αλλά απαιτώντας να μην ελεγχθεί η νομιμότητα των εργασιών της εταιρείας στο βουνό Κάκαβος. Ο αποκλεισμός των δρόμων ξεκίνησε στις 10 το πρωί και οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων ολοκληρώθηκαν στις δύο το μεσημέρι, ενώ η αστυνομία απέτρεψε τους διαμαρτυρόμενους να πραγματοποιήσουν πορεία προς την Ιερισσό.
Με ιδιαίτερα καυστικό τρόπο σχολίασε την απεργία των εργαζόμενων το Συντονιστικό Ιερισσού ενάντια στην εξόρυξη χρυσού, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια κινητοποίηση «με την ευγενική χορηγία της Ελληνικός Χρυσός - Eldorado Gold». Το κίνημα "SOS Χαλκδική" θέτει το ερώτημα: «Αν δεν έχει συντελεστεί καμιά παρανομία στο βουνό -όπως διατείνεται η εταιρεία- και αν οι εργαζόμενοι υπηρετούν τη νομιμότητα, τι έχουν να φοβηθούν απ' τους ελέγχους και γιατί διαμαρτύρονται; Μήπως αυτό που φοβούνται είναι ότι θα αποδειχτεί ότι υπάρχουν σοβαρές παρανομίες, οι οποίες συνεπάγονται μη αντιστρέψιμες καταστροφές;» συνεχίζει και τονίζει ότι «το δικαίωμα στη δουλειά είναι ιερό, το δικαίωμα στη ζωή είναι ιερότερο». «Όλοι έχουμε ευθύνη γι' αυτόν τον τόπο και δεν ανταλλάσσεται ούτε με θέσεις εργασίας ούτε με την καταστροφή του τόπου» καταλήγει η ανακοίνωση. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η μετοχή της Eldorado Gold βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση τις τελευταίες ημέρες και έχει υποχωρήσει στα 5,19 δολ., με τον οίκο Street Ratings να την υποβαθμίζει στην κατηγορία «Sell», δηλαδή «πουλήστε».