Υπόμνημα με τίτλο "Επανακαθορισμός του ρόλου και του χαρακτήρα του Δημόσιου Συστήματος Υγείας για την ανεμπόδιστη πρόσβαση των πολιτών με αναπηρία, χρόνιες και ψυχικές παθήσεις στις δομές του και στη δωρεάν παροχή κάθε θεραπευτικής, φαρμακευτικής αγωγής" απέστειλε η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) στον υπουργό Υγείας Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Η ΕΣΑμεΑ τονίζει μεταξύ άλλων στο υπόμνημά της ότι "ο τομέας της Υγείας, που αποτελεί κατά γενική ομολογία αδιαπραγμάτευτο και πολύτιμο αγαθό για όλους τους πολίτες της χώρας και ιδιαίτερα για τους πολίτες με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, δέχθηκε γερό πλήγμα τα προηγούμενα χρόνια. Οι μνημονιακές πολιτικές λιτότητας έδωσαν προτεραιότητα στην ταχύτατη μείωση των υπέρογκων δημοσιονομικών δαπανών υγείας, θέτοντας στο περιθώριο τον ανθρώπινο παράγοντα, με αποτέλεσμα μια βαθιά ανθρωπιστική κρίση, στην οποία αναφέρεται με τα πιο μελανά χρώματα η πρόσφατη έκθεση του Συμβουλίου Δικαιωμάτων του ΟΗΕ που δόθηκε στη δημοσιότητα τον Μάρτιο του 2014".
Η ΕΣΑμεΑ ζητεί "ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας προς όφελος όλων των πολιτών και αναφορικά με τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις προτείνει τον σχεδιασμό και την εφαρμογή δημόσιων πολιτικών για την υγεία, μέσω των οποίων τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις θα απολαμβάνουν το υψηλότερο δυνατό επίπεδο υγείας για την αύξηση της λειτουργικότητας και αυτονομία τους, ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα ισότιμης συμμετοχής σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής".