Σε θετικό κλίμα ήταν η πρώτη συνάντηση του αναπληρωτή υπουργού Γ. Κατρούγκαλου με αντιπροσωπεία της ΚΕΔΕ, που πραγματοποιήθηκε χθες. Οι αιρετοί έθεσαν ψηλά στην ατζέντα το ζήτημα των προσλήψεων στους δήμους. Ο Γ. Κατρούγκαλος φέρεται να δήλωσε πως κατανοεί την αναγκαιότητα των προσλήψεων και δεσμεύτηκε να εξετάσει τα αιτήματά τους, που αφορούν αξιολόγηση υπαλλήλων και δομών, σύνταξη κώδικα υπαλλήλων των ΟΤΑ και αξιοποίηση του επιχειρησιακού προγράμματος ΕΣΠΑ "Μεταρρύθμιση του Δημόσιου Τομέα" 2014-2020.
Ο αναπληρωτής υπουργός επικεντρώθηκε κυρίως στα ζητήματα της κινητικότητας και της επαναπρόσληψης των απολυμένων στο Δημόσιο που έχουν αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις, τονίζοντας όμως ότι "υπάρχουν ζητήματα που υπόκεινται σε συναρμοδιότητα με τον υπουργό Εσωτερικών, Ν. Βούτση". Ταυτόχρονα, έδειξε διατεθειμένος να εξετάσει το ενδεχόμενο τοποθέτησης μέρους των 15.000 επαναπροσληφθέντων το 2015 στους δήμους.
Από την πλευρά τους οι αιρετοί, εκπροσωπούμενοι από τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλη, τον αντιπρόεδρο Δημ. Καφαντάρη, τον γ. γ. Γ. Μουράτογλου και τους επικεφαλής των παρατάξεων στο Δ.Σ. της ΚΕΔΕ Απ. Κοιμήση, Γ. Ιωακειμίδη και Δημ. Μπίρμπα, αφού υπέβαλαν εξασέλιδο ενημερωτικό σημείωμα στον αναπληρωτή υπουργό, ζήτησαν επαναπρόσληψη των 2.234 σχολικών φυλάκων και επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας. Ταυτόχρονα, ζήτησαν να ξεκινήσει άμεσα ο προγραμματισμός προσλήψεων σε ανταποδοτικές και κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων, όπως επίσης και τεχνικού και επιστημονικού προσωπικού μέσα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας διορισμού επιτυχόντων του ΑΣΕΠ.
Για νησιωτικούς και ορεινούς δήμους, οι αιρετοί επεσήμαναν στον Γ. Κατρούγκαλο τις μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό και πρότειναν να δοθούν κίνητρα για μόνιμο ή εποχικό προσωπικό μέσω αύξησης της μοριοδότησης και επέκταση των δίμηνων συμβάσεων σε εξάμηνες. Τέλος, ζήτησαν αναθεώρηση του πειθαρχικού ελέγχου των υπαλλήλων και εκπροσώπηση της ΚΕΔΕ κατά τη σύνταξη Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των υπαλλήλων των ΟΤΑ, αφού έως τώρα η διαπραγμάτευση γίνεται μεταξύ υπουργού και ΠΟΕ-ΟΤΑ. Επίσης, ζήτησαν αξιολόγηση προσωπικού και δομών με την προϋπόθεση ότι θα "ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες που διέπουν την Τοπική Αυτοδιοίκηση" και ειδικά για τους εργαζόμενους ζήτησαν "να απαλειφθούν τα προκαθορισμένα ποσοστά", όπως προβλέπονταν με τον νόμο Μητσοτάκη.
ΗΛΕΚΤΡΑ ΒΙΣΚΑΔΟΥΡΑΚΗ