Ρεπορτάζ: Νίκος Μορφονιός
Την ευθεία διαβεβαίωση ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι που αδικήθηκαν χάνοντας τις δουλειές τους θα επανακάμψουν το συντομότερο δυνατόν παρείχε χθες ο νέος υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Νίκος Βούτσης, μιλώντας στην τελετή παράδοσης - παραλαβής στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Η ανάκληση των απολύσεων/διαθεσιμοτήτων θα είναι το πρώτο νομοσχέδιο της νέας ηγεσίας, τονίζει ο νέος αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γιώργος Κατρούγκαλος.
Πιάνοντας το νήμα από τις σχετικές δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ, ο Νίκος Βούτσης τόνισε ότι η νωπή λαϊκή εντολή που έλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ συνιστά, μεταξύ άλλων, και "εντολή, οι άνθρωποι που αδικήθηκαν, χάνοντας τις δουλειές τους, με βάση την περιγραφή και την ουσία του Συντάγματος, να επανακάμψουν στις θέσεις τους και να βρεθεί ο τρόπος αυτό να γίνει το συντομότερο δυνατόν". Μάλιστα, αναφέρθηκε στο χαρακτηριστικό παράδειγμα των καθαριστριών του υπ. Οικονομικών και των σχολικών φυλάκων, επισημαίνοντας το "εντελώς άδικο" της απόλυσής τους. Πρόσθεσε δε πως στόχος της νέας ηγεσίας είναι η άρση του φόβου και της ανασφάλειας που βιώνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι "υπό την δαμόκλειο σπάθη των απολύσεων", αλλά και της καταπίεσης που επέφεραν όλα τα προηγούμενα χρόνια οι "στρατιές παρατρεχάμενων και συμβούλων" που επιλέγονταν αναξιοκρατικά.
Γ. Κατρούγκαλος: Σχήμα κινητικότητας σε συνεννόηση με την ΑΔΕΔΥ
Από την πλευρά του, ο Γ. Κατρούγκαλος επισήμανε, απαντώντας στον προκάτοχό του Κυρ. Μητσοτάκη, ο οποίος στην ομιλία του προέταξε την ανάγκη "συνέχειας" στη Δημόσια Διοίκηση, ότι συμφωνεί με τη "συνέχεια", με την έννοια όμως ότι "θέλουμε όντως οι θεσμοί να λειτουργούν, σε αντίθεση με τις πρακτικές του παρελθόντος από τις προηγούμενες κυβερνήσεις". Ο Γ. Κατρούγκαλος ευχαρίστησε την απελθούσα πολιτική ηγεσία για την πραγματική και ευγενική παράδοση - παραλαβή του υπουργείου, ωστόσο δεν παρέλειψε να σημειώσει πως τους χωρίζουν "βαθιές διαφορές στην αντίληψη της σχέσης κράτους-αγοράς".
Αναφορικά, με το μείζον θέμα της αποκατάστασης των αδικιών, μιλώντας στο ρ/σ "Στο Κόκκινο" ο Γ. Κατρούγκαλος υπογράμμισε πως η ανάκληση των διαθεσιμοτήτων/απολύσεων θα είναι από τα πρώτα μέτρα του υπουργείου. "Η διαθεσιμότητα ήταν φερετζές για απόλυση, και μάλιστα χωρίς λόγο, ένα κυνήγι κεφαλών για τα νούμερα που ήθελε η τρόικα. Είχαμε δεσμευθεί ότι εμείς δεν θα επιτρέψουμε αυτές τις άδικες, αντισυνταγματικές απολύσεις, κι αυτό θα κάνουμε τις αμέσως επόμενες ημέρες" σημείωσε χαρακτηριστικά. Και συνέχισε: "Οι καθαρίστριες, οι σχολικοί φύλακες και γενικότερα άνθρωποι που δεν έτυχαν της προστασίας του πελατειακού κράτους θα επιστρέψουν. Θα δούμε αν μπορεί να γίνει με απλή διοικητική πράξη ή αν χρειαστεί νομοσχέδιο, το οποίο θα είναι το πρώτο νομοσχέδιο που θα καταθέσει το υπουργείο", είπε ο Γ. Κατρούγκαλος.
Επισήμανε ακόμη ότι θα καταβάλει κάθε προσπάθεια "οι πειθαρχικές εκκρεμότητες του υπουργείου να λήξουν μέσα στο 15θήμερο, για να μην είναι σε ομηρεία οι εργαζόμενοι", προσθέτοντας, στον αντίποδα, πως "και όσοι έχουν παραβιάσει τον νόμο θα υποστούν τις συνέπειες άμεσα".
Για τις μετακινήσεις - αποσπάσεις στο Δημόσιο ο νέος υπουργός δήλωσε ότι "θα λειτουργήσουμε ένα σχήμα κινητικότητας, διότι ένα από τα προβλήματα του Δημοσίου εξαιτίας του πελατειακού συστήματος, είναι πως υπήρχαν υπηρεσίες με κενά κι άλλες με πλεονάζον προσωπικό. Όχι βεβαίως με την απειλή του περίστροφου στον κρόταφο, όπως στο προηγούμενο σύστημα. Θα προσπαθήσουμε αυτό το σύστημα να είναι σε εθελοντική βάση και φυσικά θα συζητηθεί με το συνδικαλιστικό κίνημα των δημοσίων υπαλλήλων, ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες και να εξυπηρετείται ο πολίτης" κατέληξε.