Αντισυνταγματική κρίθηκε από το Στ' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας η φορολόγηση του επιδόματος που λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονται σε χώρες του εξωτερικού, προκειμένου να ανταποκριθούν στις τοπικές ειδικές διαβίωσης. Το θέμα ωστόσο παραπέμφθηκε για οριστική κρίση στην ολομέλεια του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου.
Σύμφωνα με την υπ' αριθμ. 1164/2014 απόφαση του ΣτΕ το επίμαχο επίδομα χορηγείται από το κράτος προκειμένου να καλυφθούν οι δαπάνες, στις οποίες οι δάσκαλοι υποβάλλονται λόγω της υπηρεσίας που τους έχει ανατεθεί στο εξωτερικό. Υπ' αυτή την έννοια, κατά την κρίση του δικαστηρίου, πρόκειται για επίδομα με αποζημιωτικό χαρακτήρα και δεν αποτελεί προσαύξηση μισθού, επομένως δεν υπόκειται σε φόρο εισοδήματος σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 78 του Συντάγματος.
Οι δικαστές του ΣτΕ επιπλέον έκριναν ότι η φορολόγηση του επιδόματος είναι αντισυνταγματική γιατί επιβλήθηκε αναδρομικά.