Ασθενής ομίχλη
Αυξημένες νεφώσεις
James Webb / Το τηλεσκόπιο της ΝASA φωτογράφισε για πρώτη φορά έναν εξωπλανήτη

James Webb / Το τηλεσκόπιο της ΝASA φωτογράφισε για πρώτη φορά έναν εξωπλανήτη

πηγή ΝASA

Αυτή τη φορά το τηλεσκόπιο της NASA κατάφερε να φωτογραφίσει για πρώτη φορά έναν πλανήτη που δε βρίσκεται στο ηλιακό μας σύστημα, δηλαδή έναν εξωπλανήτη.

Ο εξωπλανήτης, είναι ένας γίγαντας αερίου με μάζα περίπου έξι έως 12 φορές μεγαλύτερη από τη μάζα του Δία. Ο πλανήτης, που ονομάζεται HIP 65426 b, είναι ηλικίας περίπου 15 έως 20 εκατομμυρίων ετών, μικρός πλανήτης σε σύγκριση με τη Γη, η οποία έχει ηλικία 4,5 δισεκατομμυρίων ετών. Βρίσκεται περίπου 385 έτη φωτός μακριά από τη Γη.

Στην φωτογραφία, διακρίνουμε τέσσερις διαφορετικές ζώνες υπέρυθρου φωτός όπως λαμβάνονται από τα διαφορετικά όργανα του Webb. Το Webb «βλέπει» το σύμπαν στο υπέρυθρο φως, το οποίο είναι αόρατο στο ανθρώπινο μάτι. Έως σήμερα έχουν παρατηρηθεί λίγοι εξωπλανήτες, ωστόσο η υπέρυθρη όραση του νέου οργάνου, κόστους 10 δισ. δολαρίων, καθαρίζει την εικόνα και αναμένεται να ανοίξει νέο κεφάλαιο στη μελέτη μακρινών κόσμων.

«Αυτή η εικόνα αποτελεί τεράστια εξέλιξη, όχι μόνο για τον Γουέμπ αλλά και για την αστρονομία γενικά», ανέφερε η Σάσα Χίνκλεϊ, αναπληρώτρια καθηγήτρια φυσικής και αστρονομίας στο Πανεπιστήμιο του Έξετερ στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε δήλωση της

Ο εξωπλανήτης ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2017 με τη χρήση του πολύ μεγάλου τηλεσκοπίου του Ευρωπαϊκού Νότιου Παρατηρητηρίου και του οργάνου SPHERE, που βρίσκεται στη Χιλή. Το όργανο πήρε τότε εικόνες του πλανήτη μέσω μικρών υπέρυθρων μηκών κύματος, αλλά η ικανότητα του Webb να βλέπει μεγαλύτερα υπέρυθρα μήκη κύματος μπορεί να ρίξει φως σε νέες λεπτομέρειες.

Οι επιστήμονες αναλύουν τα δεδομένα του Webb για το HIP 65426 b και τα αποτελέσματα της μελέτης θα δημοσιευτούν σε περιοδικά για αξιολόγηση από ομοτίμους.