Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
20.2°C22.9°C
4 BF 48%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
19 °C
17.5°C21.9°C
2 BF 56%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
21.5°C23.3°C
3 BF 46%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
19.9°C23.2°C
4 BF 69%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.4°C18.9°C
0 BF 45%
Uber Gate / Αμετανόητος ο Μακρόν - «Θα το ξαναέκανα, είμαι πολύ περήφανος»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Uber Gate / Αμετανόητος ο Μακρόν - «Θα το ξαναέκανα, είμαι πολύ περήφανος»

Μακρόν
EPA

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν δήλωσε την Τρίτη ότι δεν θα άλλαζε τίποτα στην προσέγγιση που ακολούθησε όταν ήταν υπουργός Οικονομικών απέναντι στην αμερικανική εταιρεία μεταφορών Uber Technologies, εν μέσω σφοδρών επικρίσεων για τη στάση του ενώ η αντιπολίτευση ετοιμάζεται να ζητήσει κοινοβουλευτική έρευνα για το Σκάνδαλο της Uber.

«Θα το έκανα ξανά αύριο και μεθαύριο (...) δημιουργήσαμε χιλιάδες θέσεις εργασίας (...), είμαι πολύ περήφανος», δήλωσε ο Μακρόν σε δημοσιογράφους ενώ επισκεπτόταν ένα εργοστάσιο στις γαλλικές Άλπεις.  Όπως εξήγησε ο Μακρόν  στόχος του είναι να αγωνιστεί με κάθε τρόπο ενάντια στην μαζική ανεργία και ότι προς τον σκοπό αυτό συναντιέται με ξένους επιχειρηματίες, φανερά και με την παρουσία των συνεργατών του.  Αναφερόμενος στην αντιπολίτευση και τις κατηγορίες που εξαπολύει εις βάρος του ο Μακρόν είπε: «Έχουν χάσει την πυξίδα. Αν δεν παλέψουμε για καλύτερη εκπαίδευση και για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, θα συνεχίσουμε να έχουμε υψηλή ανεργία».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι εφημερίδες Guardian και Le Monde ανέφεραν την Κυριακή ότι η Uber παραβίασε νόμους και άσκησε πιέσεις σε πολιτικούς στο πλαίσιο μιας επιθετικής εκστρατείας για την επέκταση σε νέες αγορές από το 2014 έως το 2017. Τα χιλιάδες έγραφα που ανέλυσαν οι εφημερίδες αποκαλύπτουν ότι ο Μακρόν έκλεισε συμφωνία υπέρ της Uber στο πλαίσιο του γαλλικού υπουργικού συμβουλίου, προφανώς μετά τις έντονες προσπάθειες άσκησης πίεσης της εταιρείας, οι οποίες περιλάμβαναν μηνύματα κειμένου μεταξύ του Μακρόν και του συνιδρυτή της Uber Travis Kalanick.

Μεταξύ των μηνυμάτων που αντάλλαξε με τον Kalanick  ο Μακρόν φέρεται να έστειλε μήνυα «Είχαμε μια συνάντηση χθες με τον πρωθυπουργό. [Ο [τότε πρωθυπουργός] Μπερνάρ Καζνέβ θα κρατήσει τα ταξί ήσυχα και εγώ θα συγκεντρώσω όλους τους [sic] την επόμενη εβδομάδα για να προετοιμάσω τη μεταρρύθμιση και να διορθώσω τον νόμο. Ο Καζνέβ αποδέχτηκε τη συμφωνία».

Ο Μακρόν φέρεται επίσης να πραγματοποίησε συναντήσεις με στελέχη της Uber που δεν έχουν ανακοινωθεί επισήμως και να προώθησε τα συμφέροντά της παρά την αντίθεση υπουργών της κυβέρνησης και των υπηρεσιών ταξί.

Το γραφείο του Μακρόν δήλωσε στη Le Monde ότι ως υπουργός Οικονομίας εκείνη την περίοδο είχε συχνά επαφές με πολλές εταιρείες και στόχος του ήταν να διευκολύνει την άρση της γραφειοκρατίας.

Η αντιπολίτευση από την άλλη δηλώνει πεπεισμένη ότι ο Μακρόν μεθόδευσε την εγκατάσταση της αμερικανικής πολυεθνικής στη Γαλλία με αδιαφανείς συχνά διαδικασίες. Και ζητά μεταξύ άλλων τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής στη γαλλική Εθνοσυνέλευση, με κυβερνητικούς παράγοντες να υποστηρίζουν ότι από τα έγγραφα της διεθνούς δημοσιογραφικής έρευνας που είδαν το φως της δημοσιότητας δεν προκύπτει από πουθενά παράνομη συμπεριφορά του νυν προέδρου, ότι ήταν φυσικό ως υπουργός Οικονομίας να διαβουλεύεται εκείνη την εποχή με παράγοντες της αγοράς και εκπροσώπους επιχειρήσεων και ότι σε τελευταία ανάλυση θεωρούσε και θεωρεί θετική για τη γαλλική οικονομία την εγκατάσταση της Uber.

Ωστόσο αντικείμενο προβληματισμού είναι ο τρόπος με τον οποίο επέβαλε η πολυεθνική εταιρία την παρουσία της στις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και τα όρια λειτουργίας των λεγόμενων "λόμπυ".

Στο πολιτικό επίπεδο οι αντεγκλήσεις συνεχίστηκαν με τον βουλευτή της αριστερής Λαϊκής Ένωσης και επικεφαλής του Σοσιαλιστικού Κόμματος Ολιβιέ Φορ να καταλογίζει στον Εμανουέλ Μακρόν πως όταν ήταν υπουργός Οικονομίας «αθόρυβα και κρυφά, έκλεισε μια συμφωνία» η οποία ήταν «ο δούρειος ίππος της καταστροφής μέρους της γαλλικής εργατικής νομοθεσίας».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL