«Τρύπιο» αποδείχθηκε το θωρακισμένο δίκτυο της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθότι κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης των Ευρωπαίων υπουργών Άμυνας ένας νεαρός άνδρας εμφανίστηκε στις οθόνες και συμμετείχε στη τηλεδιάσκεψη. Με εμφανώς έκπληξη στο πρόσωπό του που κατάφερε να διαπεράσει το θωρακισμένο δίκτυο της ΕΕ, βρέθηκε ακριβώς δίπλα στους υπουργούς με τις εθνικές σημαίες και αντιπροσωπευτικά γραφεία.
Ο νεαρός εισβολέας είναι αρχικά «γεια» σε όλους, προσκαλώντας φίλους στο γραφείο ανοιχτού χώρου πίσω του για να παρακολουθήσουν την τηλεδιάσκεψη. Συνδέθηκε ακόμη και με ήχο, μιλώντας πάνω από τους υπουργούς. Μίλησε για λίγα λεπτά και μετά η παρουσία αφαιρέθηκε εν μέσω της αμηχανίας των 27 Ευρωπαίων υπουργών που ολοκλήρωσαν τη «στρατηγική αναθεώρηση της πολιτικής ασφάλειας για το 2020».
Ολλανδικό ειδησεογραφικό site ισχυρίστηκε ότι πρόκειται για δημοσιογράφο που κατάφερε να πάρει τον κωδικό πρόσβασης υπουργού. Σύμφωνα με τον ιστότοπο, ο δημοσιογράφος επιπλήχθηκε ζωντανά από τον Ύπατο Εκπρόσωπο της ΕΕ Josep Borrell.
Οι αξιωματούχοι της Ένωσης διευκρίνισαν ότι «είχαμε πάντα επίγνωση και προειδοποιούσαμε ότι η τηλεδιάσκεψη είναι ευάλωτη από άποψη ασφάλειας και αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι τηλεδιασκέψεις δεν είναι επίσημες συνεδριάσεις του Συμβουλίου και δεν μπορούν να συζητηθούν εμπιστευτικά θέματα» .
Προς το παρόν, η μόνη βεβαιότητα είναι ότι πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά για τα εμπόδια στον κυβερνοχώρο της Ένωσης. Από τις Βρυξέλλες εξήγησαν ότι «τον περασμένο Σεπτέμβριο η Γενική Γραμματεία του Συμβουλίου πρότεινε την καθιέρωση ενός νέου και ασφαλέστερου συστήματος τηλεδιάσκεψης, το οποίο εξετάζεται επί του παρόντος από τα κράτη μέλη». Κάλλιο αργά παρά ποτέ.