Τη δυναμική ανέλιξη των αφρικανικών οικονομιών και τον πρωταγωνιστικό ρόλο που θα παίξει προσεχώς στο παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα η μαύρη ήπειρος, αντανακλά η ιδρυτική διακήρυξη της αφρικανικής κοινής αγοράς που υπογράφηκε χθες στο θέρετρο του Σαρμ Ελ Σέιχ στην Αίγυπτο.
Εκπρόσωποι από 25 αφρικανικές χώρες, υπέγραψαν τη συμφωνία για τη δημιουργία ζώνης ελεύθερων συναλλαγών που θα συνδέει τρεις οικονομικούς συνασπισμούς της Αφρικής οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 57% του πληθυσμού της ηπείρου. Η συμφωνία θα συνδέσει την Κοινή Αγορά Ανατολικής και Νότιας Αφρικής (COMESA), τη Κοινότητα για την Ανάπτυξη της Μεσημβρινής Αφρικής (SADC) και την Κοινότητα Κρατών Ανατολικής Αφρικής (EAC). Σύμφωνα με τον Αιγύπτιο υπουργό Βιομηχανίας και Εμπορίου Μουνίρ Φάχρι Αμπντέλ Νουρ, η συμφωνία θα πρέπει να επικυρωθεί από τα εθνικά Κοινοβούλια των ιδρυτικών μελών της κοινής αγοράς.
Όπως δήλωσε ο Αιγύπτιος πρόεδρος Άμπντέλ Φάταχ αλ-Σίσι, η εν λόγω οικονομική ζώνη θα παράγει άνω του 60% του ΑΕΠ της αφρικανικής ηπείρου, που υπολογίζεται σε 1,2 τρισ. δολάρια.
"Αυτό που κάνουμε σήμερα εδώ αντιπροσωπεύει έναν σημαντικό και αποφασιστικής σημασίας σταθμό στην ιστορία της αφρικανικής οικονομικής ολοκλήρωσης" δήλωσε ο Σίσι σε ομιλία του πριν την τελετή της υπογραφής. Ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας Κιμ Γιονγκ Κιμ δήλωσε από την πλευρά του ότι η ιδρυτική συμφωνία για τη σύσταση της αφρικανικής οικονομικής ζώνης "μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό ορόσημο για το οικονομικό μέλλον της αφρικανικής ηπείρου".