Τη μηχανή των μαζικών απολύσεων έβαλε πάλι μπροστά η Siemens, ανακοινώνοντας χθες την κατάργηση άλλων 4.500 θέσεων εργασίας στις θυγατρικές τής εταιρείας σε όλο τον κόσμο, από τις οποίες οι 2.200 αφορούν τη Γερμανία. Υπενθυμίζεται ότι "τρέχει" ήδη το πρόγραμμα της κατάργησης 7.800 θέσεων εργασίας στο πλαίσιο του σχεδίου "αναδιοργάνωσης" που είχε ανακοινωθεί πριν από ένα χρόνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι νέες απολύσεις ανακοινώθηκαν "πακέτο" με τα "καλά νέα": τα κέρδη του ομίλου υπερτριπλασιάστηκαν...
Με ξεκάθαρο στόχο την αύξηση της κερδοφορίας του, ο γερμανικός βιομηχανικός κολοσσός προχωρά σε μείωση των δαπανών του καταργώντας θέσεις εργασίας, σε αναδιάρθρωση του τεράστιου χαρτοφυλακίου δραστηριοτήτων του και κάνοντας το ντεμπούτο του στους τομείς της ενέργειας και του φυσικού αερίου.
Οι 7.800 περικοπές θέσεων εργασίας που έχουν ήδη ανακοινωθεί, με τις 2.900 να αφορούν τη Γερμανία, εστιάζονται στις διοικητικές υπηρεσίες και στα γενικά έξοδα. "Ένα χρόνο μετά την παρουσίαση του προγράμματός 'Vision 2020', η Siemens είναι σε καλό δρόμο, με στόχο την επανευθυγράμμιση του ομίλου", αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
Ο όμιλος του Μονάχου, ο οποίος απασχολεί περισσότερους από 300.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, ανακοίνωσε παράλληλα τα οικονομικά αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου οικονομικού έτους 2014-2015 (που άρχισε τον Οκτώβριο), σύμφωνα με τα οποία τα καθαρά κέρδη υπερτριπλασιάστηκαν, αγγίζοντας τα 3,91 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα κέρδη αυτά προέρχονται από την εκχώρηση των δραστηριοτήτων της Siemens στα ακουστικά βαρηκοΐας και στις ηλεκτρικές οικιακές συσκευές.
Τα καθαρά κέρδη από τους άλλους τομείς αυξήθηκαν κι αυτά κατά 77%, φτάνοντας τα 1,997 δισεκατομμύρια ευρώ! Ο κύκλος εργασιών του β' τριμήνου αυξήθηκε κατά 8%, στα 18,05 δισεκατομμύρια ευρώ, και οι παραγγελίες κατά 16% σε 20,7 δισεκατομμύρια, κυρίως χάρη σε μεγάλες παραγγελίες στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών.