Κανένα πρόβλημα με τις... "εργολαβίες" που έπαιρναν οι γερμανικές μυστικές υπηρεσίες από την αμερικανική NSA για να παρακολουθούν αξιωματούχους και εταιρείες στην Ευρώπη, είπε χθες η Άνγκελα Μέρκελ προσπαθώντας σαφώς να υποβιβάσει τη σημασία των αποκαλύψεων που είδαν το φως της δημοσιότητας την περασμένη εβδομάδα. Αυτά είθεσται να γίνονται ανάμεσα στις υπηρεσίες, είπε η Γερμανίδα καγκελάριος, εφόσον σκοπός είναι η προστασία της δημόσιας ασφάλειας από τις "διεθνείς απειλές" και δη αυτή της "τρομοκρατίας"...
Η Μέρκελ υπερασπίστηκε την BND, τις γερμανικές μυστικές υπηρεσίες, που κατηγορούνται ότι βοήθησαν τις αντίστοιχες αμερικανικές υπηρεσίες να κατασκοπεύσουν για λογαριασμό της Ουάσιγκτον αξιωματούχους και εταιρείες στην Ευρώπη. Η καγκελάριος υποσχέθηκε ότι η κυβέρνησή της θα συνεργαστεί πλήρως στο πλαίσιο της έρευνας που διεξάγεται από το κοινοβούλιο για το θέμα.
Ήταν οι πρώτες δημόσιες δηλώσεις που έκανε η Μέρκελ για την πολύκροτη υπόθεση. Όπως δήλωσε, εξακολουθεί να πιστεύει ότι "δεν είναι αποδεκτό" χώρες που διατηρούν φιλικές σχέσεις μεταξύ τους να κατασκοπεύουν η μία την άλλη -παραπέμποντας έτσι εμμέσως στην ψυχρολουσία που υπέστη η ίδια το 2013, μετά τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας ότι η αμερικανική Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας είχε παγιδεύσει και παρακολουθούσε το κινητό τηλέφωνό της.
"Όμως από την άλλη οι υπηρεσίες πληροφοριών εργάζονται για να εγγυηθούν την ασφάλεια του κοινού και η γερμανική κυβέρνηση θα κάνει ό,τι μπορεί για να διασφαλίσει ότι οι υπηρεσίες θα κάνουν τη δουλειά τους" πρόσθεσε η Μέρκελ.
"Και αυτή η δυνατότητα να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους απέναντι στις απειλές της διεθνούς τρομοκρατίας τούς δίνεται μέσω της συνεργασίας με άλλες υπηρεσίες πληροφοριών -και αυτό περιλαμβάνει πρώτα και κύρια την NSA" κατέληξε η καγκελάριος.