Την προσωπική ευθύνη για τον θάνατο δύο δυτικών, μελών οργανώσεων αρωγής που κρατούνταν όμηροι από την Αλ Κάιντα στη μεθόριο ανάμεσα στο Πακιστάν και το Αφγανιστάν, και οι οποίοι σκοτώθηκαν χτες "κατά λάθος" από πλήγμα αμερικανικού drone, ανέλαβε ο πρόεδρος Ομπάμα. Έσπευσε μάλιστα να εκφράσει την "οδύνη" του προς τους συγγενείς των θυμάτων, έναν Αμερικανό γιατρό και έναν Ιταλό.
"Θα σκεφτούμε τα διδάγματα που μπορούμε να αντλήσουμε από αυτήν την τραγωδία και τις αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν" σημείωσε ο Αμερικανός πρόεδρος σε δηλώσεις που έκανε από τον Λευκό Οίκο.
Ο Ομπάμα είπε ότι αναλαμβάνει "πλήρως την ευθύνη" για τους θανάτους και πρόσθεσε ότι "είναι μια σκληρή και πικρή αλήθεια ότι στην ομίχλη του πολέμου και στον αγώνα μας κατά των τρομοκρατών, λάθη, ορισμένες φορές θανάσιμα, μπορούν να προκύψουν".
Ο Αμερικανός πρόεδρος πρόσθεσε εξάλλου ότι έχει διατάξει την πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης, αλλά, όπως σημείωσε, η επιχείρηση ήταν πλήρως συμβατή με τις προσπάθειες για την "αντιμετώπιση της τρομοκρατίας" στην περιοχή. Από τον βομβαρδισμό σκοτώθηκαν ο Αμερικανός γιατρός Γουόρεν Γουάινσταϊν, ο Ιταλός Τζιοβάνι Λο Πόρτο και ένας Αμερικανός, ηγετικό στέλεχος της Αλ Κάιντα, ο Άχμαντ Φαρούκ.
"Λυπάμαι βαθύτατα γι' αυτό που συνέβη. Εκ μέρους της κυβέρνησης των ΗΠΑ, εκφράζουμε τα βαθύτατα συλλυπητήριά μας στις οικογένειες" πρόσθεσε, διευκρινίζοντας ότι αποχαρακτήρισε ορισμένες από τις λεπτομέρειες της επιχείρησης, ώστε οι οικογένειες των θυμάτων να μπορέσουν να μάθουν τι συνέβη.
"Ως σύζυγος και ως πατέρας, δεν τολμώ να φανταστώ την οδύνη που αισθάνονται σήμερα οι οικογένειες Γουάινσταϊν και Λο Πόρτο" δήλωσε ο Ομπάμα στους δημοσιογράφους, αφήνοντας έναν βαθύ αναστεναγμό...