Γροθιά στους "ιεροκήρυκες" της λιτότητας έδωσαν χθες και οι Βέλγοι εργαζόμενοι, με ακόμα μια γενική απεργία που παρέλυσε το σύνολο του δημόσιου τομέα, από τις μεταφορές και τη δημόσια ραδιοτηλεόραση ώς τις... φυλακές!
Τα τρένα είχαν ακινητοποιηθεί ήδη από το βράδυ της Τρίτης, περιλαμβανομένων των διεθνών αμαξοστοιχιών Thalys και Eurostar, ενώ όλες οι δημόσιες υπηρεσίες παρέμειναν κλειστές. Δεν πραγματοποιήθηκε κανένα δρομολόγιο προς και από το Παρίσι, το Άμστερνταμ και την Κολωνία, που εξυπηρετούνται από τις αμαξοστοιχίες Thalys, ενώ οι συρμοί του Eurostar που έρχονταν από το Λονδίνο σταματούσαν στη Λιλ.
Στις Βρυξέλλες κυκλοφορούσαν περίπου οι μισοί από τους συρμούς του μετρό και τα λεωφορεία εξυπηρετούσαν το 20% των δρομολογίων, με μειωμένη συχνότητα. Καθώς το αυτοκίνητο ήταν μία από τις λίγες επιλογές που είχαν οι κάτοικοι για να μετακινηθούν, τα μποτιλιαρίσματα στους δρόμους είχαν την τιμητική τους. Η δημόσια ραδιοτηλεόραση άλλαξε επίσης το πρόγραμμά της μεταδίδοντας μόνον μουσική και σύντομα δελτία ειδήσεων.
Στις φυλακές, όπου απήργησε το 50% - 70% των σωφρονιστικών υπαλλήλων, κλήθηκαν εσπευσμένα 150 αστυνομικοί ως "ενισχύσεις" για να αναλάβουν καθήκοντα φρούρησης. Η κινητοποίηση ήταν η απάντηση των εργαζομένων στα μέτρα λιτότητας που έχουν ληφθεί εδώ και έξι μήνες από τη νέα δεξιά κυβέρνηση του πρωθυπουργού Σαρλ Μισέλ, μεταξύ των οποίων η αύξηση της ηλικίας συνταξιοδότησης ώς το 2030 στα 67 χρόνια, από τα 65 που είναι σήμερα.