Live τώρα    
Γαλλία / Γαλλία: Πορεία όλο δεξιά (και η ρεβάνς του "πρώην")
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Γαλλία / Γαλλία: Πορεία όλο δεξιά (και η ρεβάνς του "πρώην")

Ξανάγινε μπλε ο χάρτης της Γαλλίας την Κυριακή, με τον Σαρκοζί να παίρνει τη ρεβάνς από τον Ολάντ στον δεύτερο γύρο των νομαρχιακών εκλογών και τον ίδιο τον πρώην πρόεδρο να αυτοεπαίρεται δηλώνοντας πως "ποτέ μέχρι σήμερα η πολιτική οικογένειά μας δεν κέρδισε τόσους πολλούς νομούς". "Οι ψηφοφόροι απέρριψαν μαζικά την πολιτική του Φρανσουά Ολάντ", διακήρυξε ο Σαρκοζί ενώπιον των οπαδών του που πανηγύριζαν, ενώ ανάλογο κλίμα ευφορίας επικρατούσε και στο στρατόπεδο της Λεπέν. Άλλωστε, το δεύτερο σημαντικότερο χαρακτηριστικό των εκλογών αυτών ήταν η νέα άνοδος του ακροδεξιού Εθνικού Μετώπου, αν και δεν κατάφερε να πετύχει τον στόχο του να κερδίσει τουλάχιστον έναν νομό.

Το κόμμα της Δεξιάς "Ένωση για ένα Λαϊκό Κίνημα" (UMP) υπό την ηγεσία του Σαρκοζί και οι κεντρώοι σύμμαχοί του, του UDI, εξασφάλισαν τον έλεγχο 66 εκ των 101 νομών της Γαλλίας, έναντι 33 που κέρδισε το στρατόπεδο σοσιαλιστών - Αριστεράς. Είκοσι πέντε νομοί πέρασαν συνεπώς από την Αριστερά στη Δεξιά και μόνον ένας, ο Λοζέρ (στη νότια Γαλλία), ακολούθησε την αντίθετη διαδρομή.

Λεπέν: "Υπέροχη επιτυχία"...

Το Εθνικό Μέτωπο (FN) εξέλεξε πολλούς υποψηφίους, κάτι που αποτελεί "μια υπέροχη επιτυχία", όπως είπε η Μαρίν Λεπέν, και "εφαλτήριο για τις αυριανές νίκες"... Ωστόσο, όπως παραδέχθηκε ο δεύτερος στην ιεραρχία του FN Φλοριάν Φιλιπό, το κόμμα δεν κέρδισε το στοίχημα που είχε θέσει, να ηγηθεί σε τουλάχιστον έναν νομό της Γαλλίας. Ο ακροδεξιός σχηματισμός θεωρούσε αρχικά πιθανό να κερδίσει τον νομό Βοκλίζ, όπου ήταν υποψήφια η ανερχόμενη "σταρ" του, η Μαρεσάλ Λεπέν, ανιψιά της προέδρου, καθώς και τον νομό του Εν (στη βόρεια Γαλλία). Η νίκη του FN σ' έναν νομό θα αποτελούσε νέα ιστορική πρωτιά για το ακροδεξιό κόμμα, μετά τα κέρδη του στις δημοτικές εκλογές και τις ευρωεκλογές του 2014. Οι νομαρχιακές εκλογές θεωρούνται το προτελευταίο τεστ ενόψει των προεδρικών, πριν από τις περιφερειακές εκλογές που θα διεξαχθούν στα τέλη του 2015.

Μεταξύ των πιο συμβολικών απωλειών για τους Σοσιαλιστές στην ψηφοφορία της Κυριακής, ήταν η "προσχώρηση" στη Δεξιά του νομού του προέδρου Φρανσουά Ολάντ, του Κορέζ (στη νοτιοδυτική Γαλλία), καθώς και του νομού Εσόν, κοντά στο Παρίσι, "φέουδου" του πρωθυπουργού Μανουέλ Βαλς. Ο πρωθυπουργός αναγνώρισε την "αναμφισβήτητη" νίκη της "δημοκρατικής Δεξιάς", την οποία απέδωσε στις διαιρέσεις "της Αριστεράς". Εξέφρασε επίσης τη λύπη του για "τις πολύ υψηλές επιδόσεις" του Εθνικού Μετώπου.

Σαρκοζί: "Έρχομαι..."

"Η αποδοκιμασία της κυβέρνησης είναι αναμφισβήτητη. Ουδέποτε πλειοψηφία είχε χάσει τόσους νομούς. Ουδέποτε κυβέρνηση είχε προκαλέσει τέτοια απόρριψη", δήλωσε από την πλευρά του ο επικεφαλής του UMP Νικολά Σαρκοζί. "Η αλλαγή έχει πάρει τον δρόμο της, τίποτε δεν θα την σταματήσει", επανέλαβε ο πρώην πρόεδρος, το πολιτικό μέλλον του οποίου, πάντως, εξακολουθεί να εξαρτάται από την εξέλιξη των δικαστικών υποθέσεων στις οποίες εμπλέκεται το όνομά του.

Η αποχή ήταν υψηλή και στη προχθεσινή ψηφοφορία, καθώς ένας στους δύο από τους περίπου 40 εκατομμύρια Γάλλους ψηφοφόρους δεν πήγαν να ψηφίσουν (η αποχή ανήλθε στο 50,01%).

Πρόκειται για την τέταρτη εκλογική οπισθοχώρηση των Σοσιαλιστών μέσα σε ένα χρόνο, μετά τις δημοτικές εκλογές, τις ευρωεκλογές και τις εκλογές για τη Γερουσία που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι. Η νίκη της Δεξιάς διευρύνθηκε από τη διάσπαση της Αριστεράς, η οποία είναι διαιρεμένη όσον αφορά την κοινωνική πολιτική της κυβέρνησης Ολάντ. Η πολυδιάσπασή της είχε επιφέρει τον αποκλεισμό του Σοσιαλιστικού Κόμματος και των συμμάχων του στο ένα τέταρτο των νομών ήδη από τον πρώτο γύρο στις 22 Μαρτίου. Ο πρόεδρος Ολάντ άφησε να εννοηθεί πως δεν θα αλλάξει ούτε πολιτική ούτε πρωθυπουργό μετά την εκλογική αναμέτρηση.

Βαλς: "Πήραμε το μήνυμα"

"Η κυβέρνησή μου θα διπλασιάσει τις προσπάθειές της, έχοντας πάντα ως προτεραιότητα την απασχόληση, την απασχόληση, την απασχόληση", διαβεβαίωσε το βράδυ της Κυριακής ο Μανουέλ Βαλς, υποστηρίζοντας πως "άκουσε" το "μήνυμα", τις "απαιτήσεις" και τον "θυμό" των Γάλλων. Ο πρωθυπουργός εγκαινιάζει σήμερα τη δεύτερη χρονιά του στο αξίωμα έχοντας διακηρύξει την πρόθεσή του να ανοίξει "νέα εργοτάξια" για να επιτύχει ακόμη μερικά ποσοστιαία εκατοστά ανάπτυξης επιπλέον και να συνεχίσει τις "μεταρρυθμίσεις". Ωστόσο, ένας ανασχηματισμός αναμένεται μέσα στις ερχόμενες εβδομάδες και με την ευκαιρία αυτή ενδέχεται να μπουν στην κυβέρνηση και οι οικολόγοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0