Νέα προβλήματα στον θεσμό της βρετανικής μοναρχίας προκαλεί η απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου της χώρας για τη δημοσιοποίηση 27 επιστολών που είχε στείλει ο πρίγκιπας Κάρολος σε υπουργούς την περίοδο 2004-2005. Η απόφαση φέρνει σε εμφανώς δύσκολη θέση τη βασιλική οικογένεια που, με βάση το εθιμικό δίκαιο, οφείλει να παραμένει πολιτικά ουδέτερη.
Η εφημερίδα "Guardian" επιδίωκε επί μία δεκαετία να αποκτήσει τις επιστολές, οι οποίες είχαν σταλεί σε υπουργούς της τότε κυβέρνησης του Τόνι Μπλερ, αλλά παρόλο που είχε κερδίσει μια δίκη σχετικά με το θέμα αυτό, τη δημοσιοποίηση των επιστολών μπλόκαρε ο πρώην γενικός εισαγγελέας Ντομινίκ Γκριβ το 2012.
Μετά την περσινή απόφαση του Εφετείου, που έκρινε παράνομο το βέτο το οποίο άσκησε, ο Γκριβ προσέφυγε στο Ανώτατο Δικαστήριο σε μία ύστατη προσπάθεια να σταματήσει τη δημοσιοποίηση με το επιχείρημα ότι κάτι τέτοιο ενδεχομένως να υπονόμευε τη θέση του πρίγκιπα Καρόλου.
«Απορρίπτουμε την έφεση του γενικού εισαγγελέα» ανέφερε ο πρόεδρος του δικαστηρίου Ντέιβιντ Νόιμπεργκερ στην απόφασή του. Το Ανώτατο Δικαστήριο δεν έχει στην κατοχή του τις επιστολές και αυτές δεν θα δημοσιοποιηθούν άμεσα. Τις επιστολές έχουν στην κατοχή τους κυβερνητικές υπηρεσίες και δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό πώς θα χειριστούν το θέμα της δημοσιοποίησης έπειτα από την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου.
Σύμφωνα με το άγραφο σύνταγμα της Βρετανίας, η βασιλική οικογένεια οφείλει να παραμένει πολιτικά ουδέτερη. Κατά τη διάρκεια της 63χρονης παραμονής της στον θρόνο, η βασίλισσα Ελισάβετ έχει παραμείνει σταθερά ουδέτερη.
Ο Κάρολος, αντίθετα, έχει εκφράσει απόψεις σχετικά με θέματα που τον ενδιαφέρουν, όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η αρχιτεκτονική και οι γενετικά τροποποιημένες καλλιέργειες. Οι επιστολές του προς τους υπουργούς, οι οποίες επονομάστηκαν «σημειώματα της μαύρης αράχνης» εξαιτίας του κακού γραφικού του χαρακτήρα, ενδέχεται να δημιουργήσουν προβλήματα αν αποδειχτεί ότι επιχείρησε να επηρεάσει την πολιτική τους.