Στην Ελλάδα και στην αλλαγή που σηματοδότησαν οι πρόσφατες εκλογές στη χώρα βρίσκονται, σύμφωνα με τους ακτιβιστές του Blockupy, οι απαρχές του ευρωπαϊκού κινήματος αμφισβήτησης και ανατροπής που πήρε σάρκα και οστά στις χθεσινές κινητοποιήσεις της Φραγκφούρτης. Με κοινή πολιτική διακήρυξή τους, ακαδημαϊκοί, καλλιτέχνες, διανοούμενοι, δημοσιογράφοι κάνουν αναφορά στην κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα και στην προσπάθεια ενοχοποίησης του ελληνικού λαού από τις ευρωπαϊκούς πολιτικούς και οικονομικούς θεσμούς και τις ελίτ που τους υπηρετούν.
"Σήμερα ξανά ερχόμαστε αντιμέτωποι με μία νέα εποχή, μία εποχή που προέκυψε μάλλον ξαφνικά έχοντας τις ρίζες της στην Ελλάδα. Οι προκλήσεις της δεν εξαρτώνται απλώς από την δυνατότητα κάποιας κυβέρνησης να ικανοποιήσει τις προσδοκίες των ψηφοφόρων της, επειδή οι μεγάλες αλλαγές που πλησιάζουν και που εγκαινιάστηκαν από τις ελληνικές εκλογές δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από μία κυβέρνηση και σίγουρα όχι από μία κυβέρνηση που είναι μόνη της.
Ποια είναι αυτή η μεγάλη αλλαγή που πραγματοποιήθηκε από τους Έλληνες ψηφοφόρους και την κυβέρνησή τους; Ποιο είναι το περιεχόμενο αυτής της αλλαγής που οι λεγόμενοι 'θεσμοί' προσπαθούν να αναιρέσουν; Ως πρώτο βήμα, επιβάλλεται να απαγορευτεί σε αυτούς τους θεσμούς να μας μετατρέψουν όλους σε οφειλέτες. Οι Έλληνες ψηφοφόροι και η κυβέρνησή τους δηλώνουν συνοπτικά: Είμαστε αθώοι. Θα επιστραφεί η ευθύνη των χρεών προς τους πραγματικούς οφειλέτες: τους ίδιους τους θεσμούς, τις χρηματοοικονομικές αγορές, τις κυβερνήσεις τους, τις διεφθαρμένες ελίτ -οπουδήποτε και οποιοιδήποτε και αν είναι- και τη λογική που τους συνδέει. Το ελληνικό μήνυμα είναι ξεκάθαρο: Δεν πληρώνουμε το χρέος σας.
Το δεύτερο βήμα αυτής της μεγάλης αλλαγής είναι να μετατραπεί το πρόβλημα του χρέους από ένα ελληνικό πρόβλημα (ή ισπανικό ή πορτογαλικό κ.λπ.) σε ένα ευρωπαϊκό πρόβλημα. Θα μπορούσαμε να το διατυπώσουμε λίγο πιο θετικά: Απορρίπτοντας την ευθύνη αυτού του μεγάλου χρέους, οι Έλληνες ψηφοφόροι και η κυβέρνησή τους απαιτούν με την σειρά τους μία δημοκρατική Ευρώπη. Ζητούν μία Ευρώπη που θα παρέχει σε όσους ζουν στην επικράτειά της ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση στα δικαιώματά τους και συνεπώς στον κοινωνικό πλούτο. Σε αντίθεση με αυτό, ο στόχος των 'θεσμών' και των πελατών τους είναι να υποτάξουν όλη την Ευρώπη σε ένα χρέος που δεν μπορεί να αποπληρωθεί ποτέ.
Αυτή η υποταγή αναφέρεται συχνά ως λιτότητα και σχετίζεται με μία φετιχοποιημένη «μαύρη» οικονομική πολιτική. Ο κανόνας της λιτότητας επιθυμεί να μας κάνει να πιστέψουμε ότι όλοι μας -και μαζί και η ίδια η δημοκρατία- είμαστε χρεωμένοι στην οικονομία. Η πολιτική δήλωση που συνοδεύει το παραπάνω είναι ότι η Ευρώπη θα συνεχίσει να είναι υποταγμένη στην Γερμανία. Ως εκ τούτου το βασικό τρίτο βήμα της ανατροπής είναι η αντικατάσταση της οικονομίας με την πολιτική δράση και τη δημοκρατία.
Η ζωή μας δεν μπορεί να υπολογιστεί με μία καλοφτιαγμένη φόρμουλα και μία εύχρηστη αριθμομηχανή. Το να είσαι αλληλέγγυος με τους Έλληνες και την κυβέρνησή τους δεν σημαίνει τίποτα λιγότερο από το να είσαι αλληλέγγυος με μία Ευρώπη η οποία από τώρα και στο εξής υποβάλλεται σε μία διαδικασία εκδημοκρατισμού".