Τραβάει το σκοινί το Κίεβο στην αντιπαράθεσή του με τη Μόσχα "κηρρύσσοντας" χθες τη Ρωσία "κράτος - εισβολέα", την ίδια ώρα που οι ηγέτες της Ε.Ε. άνοιγαν θέμα επιβολής νέων κυρώσεων με στόχο τη ρωσική οικονομία.
Συγκεκριμένα, το ουκρανικό κοινοβούλιο υιοθέτησε απόφαση με την οποία χαρακτηρίζει τη Ρωσία «κράτος - εισβολέα» και «τρομοκρατικές οργανώσεις» τις αυτοανακηρυχθείσες Λαϊκές Δημοκρατίες των φιλορώσων ανταρτών στην ανατολική Ουκρανία. Παράλληλα, ζητάει από τη Δύση να ενισχύσει τις κυρώσεις της εναντίον της Μόσχας.
Συνολικά 271 βουλευτές, με απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό τούς 226, ψήφισαν υπέρ της απόφασης. Με το ίδιο κείμενο, ζητείται επίσης από τη Δύση να χαρακτηρίσει «τρομοκρατικές οργανώσεις» τις αυτοανακηρυχθείσες Λαϊκές Δημοκρατίες του Ντονέτσκ και του Λουχάνσκ. Η ψηφοφορία έγινε στη διάρκεια έκτακτης συνεδρίασης του κοινοβουλίου η οποία συγκλήθηκε με αφορμή την αναζωπύρωση του πολέμου στα ανατολικά.
Οι Ουκρανοί βουλευτές κάλεσαν τη Δύση να υιοθετήσει «νέες κυρώσεις» εναντίον της Μόσχας για «να σταματήσει -όπως αναφέρεται- τη ρωσική επίθεση» στα ανατολικά και «να τερματιστεί η παράνομη κατοχή της Κριμαίας». Η φιλορωσική αντιπολίτευση, από την πλευρά της, πρότεινε στους Ουκρανούς βουλευτές να ζητήσουν από τον ΟΗΕ την αποστολή κυανόκρανων στην ανατολική Ουκρανία, πρόταση που απερρίφθη από τον φιλοδυτικό συνασπισμό που βρίσκεται στην εξουσία.