Σε ένα ιδιαίτερα κρίσιμο σταυροδρόμι βρίσκεται η Ευρώπη σύμφωνα με τον Ιταλό πρωθυπουργό Ματέο Ρέντζι. "Πρέπει να ερμηνεύσουμε τη φάση που έχει ξεκινήσει ως μοναδική ευκαιρία: ή αλλάζουμε κατεύθυνση ή χάνουμε την Ευρώπη" τόνισε σε χθεσινή του ομιλία στο κοινοβούλιο της χώρας του.
"Βρισκόμαστε σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη, μεταβατική περίοδο και η Ευρώπη είναι μπροστά σε ένα σταυροδρόμι" είπε. Όπως τόνισε, η Ευρώπη οφείλει να μετατρέψει και πάλι την εξωτερική της πολιτική σε ευκαιρία να εξασφαλίσει μια ξεκάθαρη, δική της ταυτότητα και μια νέα πολιτική επενδύσεων.
Επιτέθηκε για μία ακόμη φορά κατά της "γραφειοκρατίας" των Βρυξελλών τονίζοντας ότι η Ε.Ε. πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει να δίνει περισσότερη σημασία στους αριθμούς από "την υγεία των παιδιών μας". Η Κομισιόν πρέπει να ασκήσει και πάλι πολιτική, σημείωσε, "διότι, προσφάτως αυτό δεν συνέβη".
Αναφερόμενος πάντα στη φάση που διέρχεται η Ευρωπαϊκή Ένωση, ο επικεφαλής της ιταλικής κυβέρνησης πρόσθεσε: "Στην όλη αντιπαράθεση η οποία αναπτύσσεται στην Ευρώπη, κάποιοι θεωρούν ότι έχουν γίνει πολλά και κάποιοι άλλοι ότι δεν έγινε τίποτα. Όλοι όμως είναι πεπεισμένοι ότι η Ένωση, τώρα, έκανε μια επιλογή πολιτικού χαρακτήρα. Μπορεί να μην είναι αρκετή -αυτό θα εξαρτηθεί από τον Γιούνκερ- αλλά η πολιτική πρέπει να ασκήσει το επάγγελμά της και όχι να αφήσει την Ευρώπη στα χέρια των τεχνοκρατών".
Ο Ρέντζι διαβεβαίωσε τέλος ότι θα συνεχίσει "να δίνει μάχη στο εσωτερικό του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος, το οποίο δείχνει ακόμη μια "ακατανόητη διστακτικότητα" ώστε οι επενδύσεις σε ευρυζωνική τεχνολογία, σε κονδύλια για επισκευή των σχολικών συγκροτημάτων και σε παρεμβάσεις για την βελτίωση των υποβαθμισμένων περιοχών των διαφόρων πόλεων να αποδεσμευθούν από το Σύμφωνο Σταθερότητας.