Live τώρα    
Ιταλία: Μεγάλο συλλαλητήριο των εργατών μετάλλου στη Νάπολη
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ιταλία: Μεγάλο συλλαλητήριο των εργατών μετάλλου στη Νάπολη

Συνεχίζουν δυναμικά τις κινητοποιήσεις τους οι εργάτες της βιομηχανίας μετάλλου στην Ιταλία, με νέα μεγάλη κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε χθες στη Νάπολη. Την ίδια ώρα, φανερά στριμωγμένος, ο πρωθυπουργός Ματέο Ρέντζι "διαμαρτύρεται" για τις απεργίες κατά της κυβέρνησής του, υποστηρίζοντας πως "ξεπερνούν κάθε προηγούμενο".

Η χθεσινή κινητοποίηση στη Νάπολη τράβηξε την προσοχή των ΜΜΕ και έγινε θέμα στα κανάλια και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξαιτίας των δηλώσεων που έκανε ο επικεφαλής του συνδικάτου Fiom-Cgil Μαουρίτσιο Λαντίνι. Ο συνδικαλιστής ηγέτης φέρεται να είπε πως «η πλειονότητα των εργατών και των έντιμων ανθρώπων δεν στηρίζει τον Ματέο Ρέντζι», ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση πως δεν διαθέτει ουσιαστική βιομηχανική πολιτική και ότι αδιαφορεί για τον οικονομικό μαρασμό της Κάτω Ιταλίας.

Η δήλωση περί "έντιμων ανθρώπων" προκάλεσε την άμεση αντίδραση του προέδρου του κυβερνώντος κεντροαριστερού Δημοκρατικού Κόμματος Ματέο Ορφίνι, ο οποίος, μέσω Twitter, τόνισε πως «με τα λόγια αυτά προσβάλλονται εκατομμύρια εργαζόμενοι που πιστεύουν στη δράση του κόμματός μας». Την ευκαιρία δεν άφησε να πάει χαμένη ούτε ο πρόεδρος των Ιταλών βιομηχάνων Τζόρτζιο Σκουίντσι, ο οποίος έσπευσε να τονίσει πως «προσωπικά θεωρώ το εαυτό μου όχι μόνον έντιμο, αλλά και κάτι περισσότερο»...

Ο εκπρόσωπος Τύπου του Λαντίνι προχώρησε σε διάψευση της επίμαχης δήλωσης, τονίζοντας ότι ο Ιταλός συνδικαλιστής ηγέτης δεν αναφέρθηκε ποτέ στην εντιμότητα όσων στηρίζουν τη σημερινή κυβέρνηση και πως αυτό που συνεχίζει να πιστεύει είναι ότι ο Ρέντζι δεν χαίρει της υποστήριξης της πλειονότητας των πολιτών που δουλεύουν, αναζητούν εργασία και πληρώνουν, με έντιμο τρόπο, τους φόρους τους.

"Διαμαρτύρεται" ο Ρέντζι

Στο μεταξύ, φανερά στριμωγμένος από την κλιμάκωση του απεργιακού αγώνα, ο Ιταλός πρωθυπουργός έστρεψε τα πυρά του κατά των συνδικαλιστών, υποστηρίζοντας πως οι απεργίες κατά της κυβέρνησής του ξεπερνούν κάθε προηγούμενο. "Εμείς προσπαθούμε μόνο να συμβάλουμε στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας», είπε ο Ιταλός πρωθυπουργός σε συνέντευξή του σε ιδιωτικό ραδιοσταθμό και "ευχήθηκε" ειρωνικά "ό,τι καλύτερο σε όσους στο παρελθόν δεν απήργησαν ποτέ, ενώ τώρα απεργούν συνέχεια». Σύμφωνα με τον Ρέντζι, «η Ιταλία έχει χωριστεί σήμερα στα δύο: ανάμεσα σε όσους δείχνουν μοιρολατρία και σε όσους θέλουν να κοιτάξουν μπροστά»...

Η απάντηση ήρθε άμεσα από τη Σουζάνα Καμούσο, επικεφαλής του συνδικάτου Cgil που πρόσκειται στο Δημοκρατικό Κόμμα: «Ο πρωθυπουργός μιλά μόνο με όσους του δίνουν δίκιο και δεν καταλαβαίνει ότι, αφού οι εργαζόμενοι γέμισαν τα συνδικάτα στις 25 του περασμένου Οκτωβρίου, και από τη στιγμή που οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται, θα έπρεπε να εισακουστούν τα δίκαια αιτήματά τους". Υπενθυμίζεται ότι τα συνδικάτα Cgil, Uil και Ugl έχουν προκηρύξει πανεθνική απεργία για τις 12 Δεκεμβρίου κατά της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Το απόγευμα της Πέμπτης, στην Πάρμα της βόρειας Ιταλίας σημειώθηκαν συγκρούσεις ανάμεσα στην αστυνομία και μέλη των αριστερών «κοινωνικών κέντρων», συνδικαλιστές και άνεργους, οι οποίοι διαδήλωναν κατά της επίσκεψης του Ρέντζι στην πόλη. Η αστυνομία απομάκρυνε με γκλομπ τους διαδηλωτές, καθώς προσπαθούσαν να πλησιάσουν το δημαρχείο όπου ο Ιταλός πρωθυπουργός είχε συνάντηση με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Σε ακόμη μια προσπάθεια να επιδείξει κοινωνική ευαισθησία και να αμβλύνει τις αντιδράσεις για την πολιτική της, η ιταλική κυβέρνηση ανακοίνωσε χτες την επέκταση της χρήσης της λεγόμενης «κοινωνικής κάρτας» και από τους αλλοδαπούς με μόνιμη άδεια παραμονής. Δικαιούχοι της κάρτας είναι πολίτες που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, συνταξιούχοι και μονογονεϊκές οικογένειες. Πρόκειται για τη χορήγηση ενός βοηθήματος σαράντα ευρώ τον μήνα, με το οποίο "φορτίζεται" αυτόματα μια ειδική μαγνητική κάρτα και με την οποία οι πολίτες μπορούν αγοράζουν τρόφιμα, φάρμακα ή να πληρώνουν λογαριαμούς κοινής ωφέλειας.

Η ξενοφοβική Λέγκα του Βορρά τάχθηκε αμέσως κατά του μέτρου, τονίζοντας ότι «πρόκειται για το πολλοστό δώρο προς τους μετανάστες και για μια κίνηση που αφαιρεί χρήματα από τους Ιταλούς άνεργους και συνταξιούχους».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0