Ο Παναθηναϊκός δεν άξιζε να πάει στο "φάιναλ φορ" και δεν πήγε. Απέναντι σε μια ΤΣΣΚΑ που δεν βρισκόταν σε "τοπ" φόρμα (της έλειπε στα 4 ματς και ο Τεόντοσιτς), ο πρωταθλητής Ελλάδας "κατάφερε" στις δύο τελευταίες του επισκέψεις να κάνει αντίστοιχα τέσσερα αρνητικά ρεκόρ. Στον δεύτερο αγώνα της σειράς των "πλέι οφ" ηττήθηκε 77-51, που ήταν η μεγαλύτερη διαφορά πόντων που είχε ηττηθεί στην Ευρωλίγκα, ενώ οι 51 πόντοι ήταν αρνητικό ρεκόρ, για να τα... καταρρίψει σ' έναν αγώνα, που είχε τον χαρακτήρα "τελικού" την Παρασκευή, χάνοντας με 74-44, αλλά και τις εντυπώσεις μιας "αξιοπρεπούς" πορείας στη διοργάνωση.
Το πρώτο συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι αυτή η ομάδα, η καλύτερη ευρωπαϊκή των τελευταίων 15 χρόνων, έκλεισε τον κύκλο της. Το δεύτερο συμπέρασμα είναι πως αποδείχθηκε λανθασμένη η αντικατάσταση του Αργύρη Πεδουλάκη, καθώς ο Φραγκίσκος Αλβέρτης αποδεικνύεται κατώτερος των περιστάσεων και λογικά ο Παναθηναϊκός θα πρέπει να μπει σε μια διαδικασίας "κανονικού" προπονητή, ακόμη και από σήμερα, αν θέλει να ξαναπάρει το πρωτάθλημα από τον Ολυμπιακό. Το οξύμωρο είναι ότι ο "Φράγκι" ανέλαβε για να ανεβάσει το σκοράρισμα των "πράσινων" και να κάνει πιο ελκυστικό το παιχνίδι τους κι έμελλε να είναι αυτός προπονητής όταν ο "εξάστερος" έκανε τα αρνητικά ρεκόρ στην επίθεση, το ένα μετά το άλλο.
Με την επιστροφή των Μπατίστ, Φώτση και την παρουσία των Διαμαντίδη, Λάσμε και Κάρι, ο Παναθηναϊκός ήταν η πιο "γερασμένη" ομάδα της Ευρωλίγκα και είναι εν μέρει λογικό να βγαίνει όλη η κούραση στον πέμπτο αγώνα σε διάστημα 10 ημερών. Αυτό που δεν είναι κατανοητό είναι η έλλειψη plan b, να πάρουν δηλαδή χρόνο συμμετοχής και οι Παππάς - Γιάνκοβιτς, που σίγουρα δεν θα ήταν χειρότεροι αυτών που έπαιξαν στα δύο τελευταία ματς της Μόσχας.
Στο πιο κρίσιμο σημείο της Ευρωλίγκα, ο Παναθηναϊκός έκανε μακράν τα χειρότερα ματς επιθετικά στην ιστορία του. Κι άλλες φορές είχε πληρώσει την αστοχία του, όπως το 2008 κόντρα στο Μαρούσι και στην Παρτιζάν, αλλά ποτέ σε μια σειρά πέντε αγώνων. Συνολικά είχε λιγότερο από 24% στα τρίποντα, όταν στην α' φάση είχε 36% και στο "Τοπ 16" 33%.
Παράλληλα, φαίνεται να κλείνει το "κεφάλαιο" Διαμαντίδης για τον Παναθηναϊκό. Μπορεί σε κάποια ματς να έπαιξε τον ρόλο του... Ελ Σιντ, αλλά μέχρι εκεί! Ο "Μήτσος" δεν έχει πλέον καμία σχέση με τον παίκτη που έδινε σιγουριά στον Παναθηναϊκό, ειδικά τα τελευταία λεπτά. Τα 34 του χρόνια φαίνονται στο παρκέ, αλλά το δυσάρεστο είναι ότι έχει αποκτήσει τη λογική του... χαρτοπαίκτη, καθώς όταν είναι άστοχος, αντί να "κρυφτεί", πάει κόντρα στην... κακή του μέρα και κάνει ακόμη χειρότερα τα πράγματα για την ομάδα του.
Ο αρχηγός του Παναθηναϊκού έγινε αυτή τη σεζόν ο κορυφαίος στην ιστορία της Ευρωλίγκα σε δύο κατηγορίες, αφού εκτός από πρώτος "κλέφτης" έγινε και πρώτος στις ασίστ, αλλά αυτή είναι η μισή αλήθεια. Την ίδια ώρα είναι δεύτερος σε λάθη, μεταξύ αυτών που έπαιξαν στα "πλέι οφ", με τραγικά ποσοστά ευστοχίας: 14,3% στα δίποντα, 17,4% στα τρίποντα και 71,4% στις βολές! Με τέτοιον Διαμαντίδη δεν ήταν δυνατόν να πάει ο Παναθηναϊκός στο Μιλάνο...
Το ευχάριστο για τον Παναθηναϊκό, αλλά και το ελληνικό μπάσκετ, ήταν η παρουσία του Λουκά Μαυροκεφαλίδη, ειδικά στα δύο τελευταία ματς. Το μόνο που πιστώνεται ο Αλβέρτης...