Live τώρα    
ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ - ΣΤ. ΚΟΝΤΟΝΗΣ / Στ. Κοντονής: "Δεν έχουμε πρόθεση να θίξουμε το αυτοδιοίκητο της ΕΠΟ, αλλά το αυτόνομο"
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ - ΣΤ. ΚΟΝΤΟΝΗΣ / Στ. Κοντονής: "Δεν έχουμε πρόθεση να θίξουμε το αυτοδιοίκητο της ΕΠΟ, αλλά το αυτόνομο"

«Δεν έχουμε καμία πρόθεση να θίξουμε το αυτοδιοίκητο της ΕΠΟ. Αυτό που θίγεται είναι το αυτόνομο» τόνισε ο υφυπουργός Αθλητισμού Στ. Κοντονής κατά την έναρξη της επεξεργασίας του νομοσχεδίου για την αντιμετώπιση της αθλητικής βίας και απαντώντας στους φόβους που εξέφρασε η αντιπολίτευση, αλλά και οι ΑΝ.ΕΛΛ. για πιθανή αποβολή των αθλητικών ομάδων από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις σε περίπτωση που θιχτεί το αυτοδιοίκητο της ΕΠΟ.

Ο Στ. Κοντονής εμφανίστηκε ανοιχτός σε υιοθέτηση προτάσεων από τους εκπρόσωπους των διεθνών συνομοσπονδιών εφόσον αυτές «δεν πλήττουν τον πυρήνα του νομοσχεδίου», επαναλαμβάνοντας για ακόμη μια φορά ότι «τελεσίγραφα δεν δεχόμαστε» και επισημαίνοντας ότι «αν το δίλημμα είναι ή να παραμείνει η σήψη, ή να παίζουν οι ελληνικές ομάδες στα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, η απάντηση είναι αυτονόητη». Ο υφυπουργός Αθλητισμού προανήγγειλε ότι θα παρουσιάσει τις πρώτες αλλαγές σήμερα το απόγευμα στην κατ' άρθρο συζήτηση του νομοσχεδίου, το οποίο θα συζητηθεί με τη διαδικασία του επείγοντος.

Απαντώντας στην κριτική που ασκήθηκε για το θέμα των διοικητικών προστίμων, ο Στ. Κοντονής σχολίασε ότι υπουργοί μπορούν να επιβάλουν διοικητικά πρόστιμα σε εταιρείες που παραβιάζουν τους νόμους και δεν είναι δυνατόν να μην μπορεί να το κάνει ο υφυπουργός Αθλητισμού, ενώ σημείωσε ότι τα πρόστιμα δεν είναι υψηλά σε σχέση με το μέγεθος του προβλήματος.

Για το θέμα του ορισμού τακτικών δικαστών για την εκδίκαση αθλητικών διενέξεων, ο Στ. Κοντονής τόνισε ότι έχει καλλιεργηθεί η αντίληψη στο μυαλό των φιλάθλων ότι δεν υπάρχει ισονομία και εκτίμησε ότι η ρύθμιση θα αποκαταστήσει το κύρος και την αξιοπιστία του ποδοσφαίρου.

Κατά την τοποθέτηση των εισηγητών επί της αρχής του νομοσχεδίου, οι ΑΝ.ΕΛΛ. διαφοροποιήθηκαν σε σειρά άρθρων, με τον Π. Χαϊκάλη να ασκεί κριτική στις υπερεξουσίες του υφυπουργού και στο θέμα των προστίμων, ενώ τόσο ο εισηγητής των ΑΝ.ΕΛΛ. όσο και ο υφυπουργός Επικρατείας Τ. Κουΐκ τόνισαν την ανάγκη να αποφευχθεί ένα «ποδοσφαιρικό Grexit». Για το θέμα των εξουσιών του υφυπουργού και τα πρόστιμα ασκήθηκε κριτική από τα περισσότερα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ όπως η Ελ. Αυλωνίτου.

Η Ν.Δ. κατέφυγε σε ακραία κινδυνολογία για τις επιπτώσεις του "ποδοσφαιρικού Grexit" ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου, ενώ εκτεταμένες αλλαγές ζήτησαν Ποτάμι και ΠΑΣΟΚ, αλλά και το ΚΚΕ. Πάντως, στα κόμματα εμφανίστηκαν διαφορετικές τοποθετήσεις, όπως αυτή του Δ. Κρεμαστινού από το ΠΑΣΟΚ, που ζήτησε ακόμα πιο αυστηρά μέτρα, αλλά και του πρώην υφυπουργού Αθλητισμού Γ. Ανδριανού, που κράτησε πιο συναινετική στάση από την υπόλοιπη Ν.Δ.

Παράλληλα, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης αναφέρθηκε στις διατάξεις για το Λύκειο που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο. Συγκεκριμένα, επισήμανε ότι η κατάργηση της βάσης του 9,5 που επανέρχεται είχε ως επίπτωση από το 4,5% των μαθητών που έμειναν μετεξεταστέοι το ποσοστό αυτό να αυξηθεί στο 23%.

Σχετικά με την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, ο Τ. Κουράκης σχολίασε ότι «οι εξετάσεις πιστοποιούν το αποτέλεσμα και δεν είναι τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας», ενώ για το ζήτημα της αλλαγής στις προβλέψεις για την αναπλήρωση μαθημάτων που χάθηκαν από καταλήψεις παρατήρησε ότι «ουδέν ψευδέστερο ότι έτσι ευνοούμε τις καταλήψεις». Εναντίον των ρυθμίσεων για το 9,5 και τις καταλήψεις τάχθηκαν οι ΑΝ.ΕΛΛ.

Κώστας Παπαγιάννης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0