ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΠΑΝΤΑΖΙΔΗ
Για δεύτερη διαδοχική αγωνιστική οι αγώνες της Σούπερ Λιγκ θα γίνουν κεκλεισμένων των θυρών και δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά μετά τη διακοπή του αγώνα Κυπέλλου μεταξύ ΑΕΚ και Ολυμπιακού ένα λεπτό πριν τη λήξη της αναμέτρησης, καθώς ο διαιτητής Χάρης Καλογερόπουλος ακολούθησε κατά γράμμα την αυστηρή οδηγία της Κεντρικής Επιτροπής Διαιτησίας της ΕΠΟ.
Η συγκεκριμένη οδηγία προβλέπει να διακόπτουν οι διαιτητές οριστικά τον αγώνα χωρίς προηγούμενη προειδοποίηση ή προσωρινή διακοπή όταν εκσφενδονίζεται στον αγωνιστικό χώρο έστω και μία φωτοβολίδα ευθείας βολής ή ρίπτονται αντικείμενα που δύνανται να προκαλέσουν σωματική βλάβη σε όλους τούς νόμιμα ευρισκόμενους εντός του αγωνιστικού χώρου και όταν σημειωθεί εισβολή φιλάθλων στον αγωνιστικό χώρο πριν ή κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Ουσιαστικά, αυτή η οδηγία της ΕΠΟ ήταν αποτέλεσμα των επαφών που είχε ο υφυπουργός Αθλητισμού Σταύρος Κοντονής με τους προέδρους των φορέων του ποδοσφαίρου, αλλά και τους προέδρους των μεγάλων ΠΑΕ και την είχε προαναγγείλει όταν ανακοίνωσε την απόφαση να γίνουν "κεκλεισμένων των θυρών" οι αγώνες για την προηγούμενη αγωνιστική.
Στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας ο υφυπουργός Αθλητισμού συναντήθηκε στη Νιόν της Ελβετίας με τον πρόεδρο της ΟΥΕΦΑ Μισέλ Πλατινί και του διεμήνυσε ότι η κυβέρνηση δεν θα διστάσει να απαγορεύσει ακόμη και τη συμμετοχή των ελληνικών ομάδων στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις αν αυτό συντελέσει στην καταπολέμηση της βίας και της διαφθοράς στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Από την πλευρά της, η ΟΥΕΦΑ ενημέρωσε με την παρακάτω επιστολή την ΕΠΟ για τη συνάντηση:
"Ο πρόεδρος της ΟΥΕΦΑ Μισέλ Πλατινί είχε συνομιλίες στο Σπίτι του Ευρωπαϊκού Ποδοσφαίρου στη Νιόν με τον Έλληνα υπουργό Αθλητισμού Σταύρο Κοντονή. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης, ο κ. Πλατινί και ο κ. Κοντονής είχαν γόνιμες συζητήσεις, οι οποίες εστίασαν κυρίως στην καταπολέμηση της βίας στο ελληνικό ποδόσφαιρο και στην υποστήριξη της ΟΥΕΦΑ για την εξάλειψη αυτής της μάστιγας στα γήπεδα στην Ελλάδας.
Η ελληνική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για περαιτέρω συνομιλίες με την ΕΠΟ, προκειμένου να βρεθούν τα απαραίτητα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων. Μια ομάδα εργασίας αποτελούμενη από εκπροσώπους της ΦΙΦΑ, της ΟΥΕΦΑ, της ΕΠΟ και της ελληνικής κυβέρνησης θα συναντηθεί στην Αθήνα στις 30 Μαρτίου για να εξετάσει επιπλέον τα διάφορα βήματα και να αποφασίσει για συγκεκριμένα μέτρα, τα οποία αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από τις 30 Απριλίου".
Την Παρασκευή ο Σταύρος Κοντονής με δηλώσεις του στον "Bήμα FM" ουσιαστικά προανήγγειλε ότι θα ξανανοίξουν οι πόρτες των γηπέδων την επόμενη αγωνιστική και για τους αγώνες και της Σούπερ Λιγκ. "Το μέτρο των αγώνων κεκλεισμένων των θυρών θα συνεχιστεί αν δούμε ότι υπάρχει ανάγκη να συνεχιστεί. Πιστεύω να μην υπάρξει καμία ανάγκη τουλάχιστον μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος για κάτι τέτοιο. Από δω και πέρα θα δούμε πώς στοχευόμενα θα το αντιμετωπίσουμε, διότι υπάρχουν και ανώνυμες εταιρείες, οι οποίες δεν προκαλούν επεισόδια, τουλάχιστον οι ίδιες, οι φίλαθλοί τους, στην έδρα τους".
Το σχέδιο νόμου για την καταπολέμηση της βίας στο ποδόσφαιρο βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της επεξεργασίας του και είναι πιθανό να ολοκληρωθεί την προσεχή Τρίτη. "Θα πάρουμε εκείνα τα μέτρα για να το ξεδοντιάσουμε αυτό το φαινόμενο και το τέρας της βίας θα ηττηθεί. Θα πρέπει να έρθει η πολιτεία και πρέπει να εφαρμόσει αυστηρά το νομοθετικό πλαίσιο και τις ποινικές κυρώσεις σε αυτούς πού παρανομούν" επισήμανε ο εκπρόσωπος της νέας κυβέρνησης στον αθλητισμό.