Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.1°C25.3°C
3 BF 46%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
23 °C
20.2°C24.2°C
2 BF 48%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
19 °C
18.8°C21.0°C
3 BF 64%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
22 °C
19.3°C21.8°C
2 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
25 °C
24.5°C24.5°C
3 BF 40%
Ανύπαρκτες, παλιές και αναξιόπιστες ιστοσελίδες παίρνουν χιλιάδες ευρώ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ανύπαρκτες, παλιές και αναξιόπιστες ιστοσελίδες παίρνουν χιλιάδες ευρώ

Ο Στέλιος Πέτσας δήλωσε πρόσφατα ότι η διαφημιστική καμπάνια ύψους 20 εκατ. ευρώ κάλυψε την επικράτεια διά πολλών μέσων ενημέρωσης, υπό την προϋπόθεση αυτά «να λειτουργούν πληρώντας κριτήρια αντικειμενικότητας και αμεροληψίας και τηρώντας τις αρχές της ηθικής και δεοντολογίας, συνεκτιμώμενης της αξιοπιστίας των μέσων αναφορικά με τη μη αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων (fake news) και τη μη πρόκληση σύγχυσης στο κοινό».

Η καμπάνια «διαχύθηκε» σε πλήθος ιστοσελίδων, που φτάνουν τον διόλου ευκαταφρόνητο αριθμό 627. Από αυτή τη μακρά λίστα λείπουν, βέβαια, ιστοσελίδες με πλούσια ειδησεογραφία και πρωτογενές υλικό, όπως το 902.gr ή το stokokkino.gr ή το documentonews.gr.

Στη θέση τους υπάρχουν βέβαια οι ιστοσελίδες του ΣΚΑΪ, skai.gr και skairadio.gr, από τις οποίες η δεύτερη ουσιαστικά αποτελεί υποσύνολο της πρώτης. Ενδιαφέρουσα και η παρουσία στη λίστα του dromosfm.gr, που περιλαμβάνει αναρτήσεις για νέα τραγούδια καλλιτεχνών, ή του melodia.gr, που προφανώς δεν μπορούν να ελεγχθούν για την αμεροληψία τους, καθώς δεν είναι ενημερωτικές ιστοσελίδες.

Και ο Φουρθιώτης στο κόλπο

Αίσθηση προκάλεσε η αποκάλυψη πως κρατικό χρήμα έλαβε το protieidisi.gr, που φέρεται να ανήκει στον Μένιο Φουρθιώτη και δημιουργήθηκε αποκλειστικά και μόνο για να λάβει μέρος στη μοιρασιά. Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα περιέργως εμπλούτισε το περιεχόμενό της χθες, λίγο αφότου αποκαλύφθηκε η υπόθεση, με περιεχόμενο με παλιότερες ημερομηνίες, αλλά παραπομπές σε νεότερα άρθρα.

Ωστόσο ο μάνατζερ - παρουσιαστής φαίνεται πως έλαβε δημόσιο χρήμα και από άλλη μεριά. Συγκεκριμένα η ιστοσελίδα apokaliptikalive.gr, όπου αναρτώνται εκπομπές που παράγει σε τοπικής εμβέλειας κανάλια, βρίσκεται στη λίστα με τους υποδοχείς κρατικής διαφήμισης.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε χθες ότι η έλλειψη περιεχομένου στον ιστότοπο menta.gr, που έλαβε διαφημιστικό μερίδιο, οφείλεται σε ορθογραφικό λάθος. Πρέπει λοιπόν να απαντήσει εάν το ίδιο ισχύει με το askmen.gr, το notiosxtypos.gr στα οποία η επίσκεψη οδηγεί στο απόλυτο κενό. Όσον αφορά πάντως το meapospi.gr, δοκιμάσαμε να διορθώσουμε το προφανές ορθογραφικό λάθος και επισκεφθήκαμε το meapopsi.gr. Εις μάτην. Και πάλι ανύπαρκτη η ιστοσελίδα...

Ο αριθμός δε των διαδικτυακών σελίδων που αναρτούν ειδήσεις μια στο τόσο είναι εξαιρετικά μεγάλος. Τόσο μεγάλος ώστε η αναφορά σε ορισμένες εξ αυτών θα αδικούσε όλες τις υπόλοιπες. Ενδεικτικά αναφέρουμε το roumlouki.gr, που επικεντρώνεται σε θέματα της Αλεξάνδρειας Ημαθίας και που δεν έχει αναρτήσει νέο υλικό από την περασμένη Τρίτη. Δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να αναφερθούμε στις ονομασίες ορισμένων ιστοσελίδων (ξεχωρίζει το laikoyra.gr, που αφορά την Ημαθία).

Πληροφορίες αναφέρουν πως το ελάχιστο ποσό που έλαβαν ιστοσελίδες της περιφέρειας μόνο από τη συγκεκριμένη καμπάνια είναι τα 1.000 ευρώ. Καθόλου άσχημα για «μέσα» στα οποία συνήθως απασχολείται ένας άνθρωπος, ο ιδιοκτήτης τους.

Η... μάχη της Ορθοδοξίας

Ξεχωριστές περιπτώσεις είναι οι ιστοσελίδες θρησκευτικού και εκκλησιαστικού ενδιαφέροντος, που σε αυτές δεν ίσχυσε μάλλον το κριτήριο της «μη πρόκλησης σύγχυσης στο κοινό». Το ellinismos-orthodoxia.gr έχει αναρτήσει πολλές «ειδήσεις» περί της μη μετάδοσης του κορωνοϊού από τη θεία κοινωνία και δηλώσεις ιεραρχών ότι «δεν αποδεχόμαστε ότι υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης ασθένειας μέσω της Εκκλησίας».

Αντίστοιχα στο vimaorthodoxias.gr είναι και σήμερα αναρτημένο άρθρο γνώμης που, σχετικά με τη μετάληψη, αναφέρει πως «οι υποχωρήσεις υπέρ του ορθολογισμού, όσο αθώες και να φαίνονται, όσο και να γίνονται χάριν της οικονομίας για τους ασθενέστερους στην πίστη, στην πραγματικότητα δεν αφήνουν τον Θεό να ενεργήσει».

Ωστόσο οι ιθύνοντες της καμπάνιας με δημόσιο χρήμα πρέπει να έθεσαν στόχους πέραν της Ελλάδας. Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός πως το orthodoxtimes.gr είναι ιστοσελίδα όπου αναρτάται η δραστηριότητα εκκλησιαστικών παραγόντων στα... αγγλικά!
 

Διαβάστε επίσης:

Καμπάνια «Μένουμε Σπίτι»: Λίγα σε πολλούς και πολλά σε λίγους

Με αδιαφάνεια και κριτήριο την «εντοπιότητα» το δημόσιο χρήμα στα ΜΜΕ της επαρχίας;

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL