Στο πλευρό των Ρομά που κατοικούν στην Ιταλία τάχθηκε ο πάπας Φραγκίσκος επικρίνοντας μέρος των κατοίκων της Ρώμης, που "τους φέρεται υποτιμητικά".
Μάλιστα, αναφέρθηκε σε μια προσωπική του εμπειρία, λέγοντας ότι "όταν στο παρελθόν έπαιρνα το λεωφορείο στην Ρώμη και επιβιβάζονταν σε αυτό αθίγγανοι, ο οδηγός έλεγε συχνά στους υπόλοιπους επιβάτες να προσέχουν τα πορτοφόλια τους. Αυτή η συμπεριφορά, σε ανθρώπινο επίπεδο, είναι υποτιμητική ακόμη και αν υπάρχει ενδεχομένως μια δόση αλήθειας", τόνισε.
Ο ίδιος πρόσθεσε ωστόσο ότι "και οι Ρομά πρέπει να συμβάλουν στο κοινό καλό, σεβόμενοι ορισμένες υποχρεώσεις".