Εγκλωβισμένους στη Βουδαπέστη συνεχίζουν να κρατούν χιλιάδες πρόσφυγες οι ουγγρικές αρχές, αρνούμενες να τους επιτρέψουν την επιβίβαση σε τρένα με προορισμό τη Γερμανία. Επιδεικνύοντας τη σιδηρά πυγμή της αλλά και προς "παραδειγματισμό" όσων στο μέλλον αποπειραθούν να περάσουν τα σύνορα της χώρας, η ουγγρική κυβέρνηση διεμήνυσε χθες πως "θα τηρήσει τους κανόνες της Ε.Ε." όσον αφορά την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού ρεύματος.
Εκατοντάδες πρόσφυγες και μετανάστες διαδήλωσαν χθες μπροστά από τον ανατολικό σιδηροδρομικό σταθμό της Βουδαπέστης, φωνάζοντας το σύνθημα "Ελευθερία, ελευθερία" και ζητώντας να τους επιτραπεί να επιβιβαστούν σε αμαξοστοιχίες με προορισμό τη Γερμανία, καθώς ο σταθμός παραμένει κλειστός γι' αυτούς. Μεταξύ του πλήθους ένας μετανάστης κρατούσε πλακάτ που έγραφε «βρισκόμαστε υπό πολιορκία».
Περισσότεροι από 2.000 πρόσφυγες και μετανάστες, ανάμεσά τους και πολλές οικογένειες με παιδιά, πολλοί από τους οποίους από τη Συρία, το Ιράκ και το Αφγανιστάν, περιμένουν στον χώρο μπροστά από τον σταθμό του Κελέτι, τον κύριο σιδηροδρομικό σταθμό της Βουδαπέστης, κάτω από συνθήκες καύσωνα. "Η Ουγγαρία θα τηρήσει τους κανόνες της Ε.Ε.", ήταν η λακωνική απάντηση που έδωσε ο εκπρόσωπος της ουγγρικής κυβέρνησης στην ερώτηση αν η χώρα του θα επιτρέψει ξανά σε πρόσφυγες και μετανάστες να επιβιβαστούν σε τρένα για τη Γερμανία, όπως έκανε τη Δευτέρα.
"Στο έδαφος της Ε.Ε., οι παράτυποι μετανάστες μπορούν να συνεχίζουν το ταξίδι τους μόνον με έγκυρα έγγραφα. Ένα εισιτήριο τρένου δεν παραγράφει τους κανόνες της Ε.Ε.", υπογράμμισε ψυχρά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.