Στην Πέτρου Ράλλη βρέθηκε και πάλι κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ, με τη συμμετοχή των βουλευτών Κωνσταντίνου Ζαχαριά, Αννέτας Καββαδία, Βασιλικής Κατριβάνου και Ελένης Ψαρρέα, στελεχών του υπουργείου Υγείας και του Τμήματος Υγείας, της δικηγόρου και μέλους του Τμήματος Δικαιωμάτων Ιωάννας Κούρτοβικ κι άλλων μελών του Τμήματος καθώς και μελών του Κοινωνικού Ιατρείου Αθήνας, προ δύο ημερών. Κατά την επίσκεψή τους στα κρατητήρια διαπιστώθηκε η βελτίωση των συνθηκών υγιεινής -σε σύγκριση με παλαιότερες επισκέψεις- καθώς και η μερική αποσυμφόρηση των χώρων κράτησης, λόγω της μείωσης του χρόνου κράτησης, ενώ συναντήθηκαν και με τον υπεύθυνο της Διεύθυνσης Αλλοδαπών.
Ωστόσο, όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του κλιμακίου, εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλος αριθμός κρατουμένων οι οποίοι συλλαμβάνονται στους τυχαίους ελέγχους που διενεργούνται, με κριτήριο τη χώρα προέλευσης και, σύμφωνα με μαρτυρίες κρατουμένων, υπάρχει σημαντική έλλειψη νομικής υποστήριξης και ενημέρωσής τους σχετικά με τα δικαιώματά τους.
"Κοινή διαπίστωση αποτέλεσε η ανάγκη λειτουργίας μόνιμου ιατρείου στον χώρο, με προσωπικό που δεν θα εναλλάσσεται και θα μπορεί να ανταποκρίνεται στο αίτημα για μόνιμη και σταθερή παρακολούθηση των περιστατικών, ανάγκη η οποία δεν καλύπτεται αυτή τη στιγμή μέσα από τον σχεδιασμό έκτακτης ανάγκης που εκπόνησε το ΚΕΕΛΠΝΟ. Επίσης, αναγκαία είναι η εξασφάλιση φαρμάκων, που αυτή τη στιγμή η έλλειψή τους προκαλεί μεγάλα προβλήματα -ειδικότερα στους ψυχικά πάσχοντες και τους οροθετικούς- καθώς και η ανανέωση των συμβάσεων των κοινωνικών επιστημόνων και ψυχολόγων, ενώ σημαντική παραμένει και η εξασφάλιση της συνέχισης της σίτισης. Πάγια θέση μας αποτελεί η κατάργηση των κέντρων κράτησης και η αντικατάσταση της κράτησης με εναλλακτικά μέτρα, όπου αυτά είναι αναγκαία, καθώς και η δημιουργία ανοιχτών δομών φιλοξενίας", καταλήγουν.