Από το προεδρείο της Ελληνικής Εταιρείας Ιατρικής Βιοπαθολογίας και Εργαστηριακής Ιατρικής (τον κ. Χ. Νικολάου, πρόεδρο, και την Π. Παρασκευοπούλου, γενική γραμματέα) λάβαμε και δημοσιεύουμε την ακόλουθη επιστολή:
"Με μεγάλη έκπληξη λάβαμε γνώση τού από 22-5-2015 δημοσιεύματός σας, το οποίο υπογράφεται με τα αρχικά Β.Β και έχει τίτλο 'Ο ΙΣΑ διοικεί το ΕΣΥ'.
Η από 21-5-2015 επιστολή του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών με θέμα 'Ο ΙΣΑ ζητά από τα δημόσια νοσοκομεία στοιχεία, σχετικά με το αν μη ιατροί έχουν οριστεί επιστημονικά υπεύθυνοι σε βιοπαθολογικά εργαστήρια' (που αποτέλεσε το έναυσμα για τη σύνταξη του ως άνω άρθρου της εφημερίδας σας) αφορά βάσιμη και σοβαρότατη καταγγελία, την οποία κατέθεσε η Εταιρεία μας προς τον ΙΣΑ.
Η καταγγελία μας αυτή αφορά στον ορισμό μη ιατρών ως επιστημονικών υπευθύνων στα βιοπαθολογικά εργαστήρια των δημοσίων νοσοκομείων αλλά και στην υπογραφή ιατρικών αποτελεσμάτων από μη ιατρούς. Όπως αντιλαμβάνεστε, το κρίσιμο αυτό ζήτημα δεν πρέπει να αποτελεί πεδίο μικροπολιτικών αντιπαραθέσεων, όπως και γενικά κάθε ζήτημα το οποίο άπτεται της δημόσιας Υγείας.
Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών εκ των καταστατικών σκοπών του ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου οφείλει να υπερασπίζεται τα δίκαια αιτήματα των μελών του ιατρών, αλλά και να εγγυάται τη διασφάλιση της δημόσιας Υγείας. Και σε αυτή τη περίπτωση αυτό ακριβώς έπραξε ο ΙΣΑ, αιτήθηκε δηλαδή προς τα νοσοκομεία της αρμοδιότητάς του, την εφαρμογή του νόμου, επικαλούμενος τις διατάξεις νόμου που σχετίζονται με το σοβαρότατο αυτό ζήτημα, το οποία έχει διφυή σημασία, καθότι αφορά τόσο τη περιφρούρηση της ομαλής λειτουργίας των βιοπαθολογικών εργαστηρίων και κατ' επέκταση της δημόσιας Υγείας, αλλά και ταυτόχρονα την προάσπιση των δικαιωμάτων ημών των ιατρών βιοπαθολόγων.
Πρέπει δε να επισημανθεί ότι ο ΙΣΑ, τιμώντας τον ρόλο του, παρεμβαίνει κάθε φορά που η εταιρεία μας το αιτείται και ειδικότερα για την προάσπιση του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας της ιατρικής βιοπαθολογίας και τον καθορισμό των ιατρικών εργαστηριακών πράξεων και ιατρικών εξετάσεων ανά αντικείμενο, αλλά και τη μελέτη και έρευνα σε θέματα που αφορούν την ιατρική βιοπαθολογία.
Για το ζήτημα δε αυτό, η Εταιρεία μας έχει ήδη απευθυνθεί προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας, αλλά και προς το ΚΕΣΥ, πλην όμως ακόμα δεν έχει διευθετηθεί το συγκεκριμένο σοβαρότατο ζήτημα. Είναι λοιπόν άδικο να κατηγορούμε τον ΙΣΑ, διότι έπραξε το καθήκον του, ήτοι παρενέβη σύμφωνα με τους καταστατικούς σκοπούς του για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων.
Γίνεται λοιπόν σαφές ότι επειδή το δημοσίευμά σας αυτό ήταν άστοχο και προφανώς συνετάχθη χωρίς τη δέουσα έρευνα για τη βασιμότητα και σοβαρότητα του αιτήματος, αναμένουμε την ανάρτηση της παρούσας επιστολής μας για την ενημέρωση της κοινής γνώμης και την αποκάλυψη της αλήθειας".