Τον χαρακτηρισμό του Ερημίτη, περιοχής 2.000 στρεμμάτων που εκτείνεται κατά μήκος της Β.Α. Κέρκυρας, ως καταφυγίου άγριας ζωής και ως Ειδικής Ζώνης Διατήρησης Άγριας Πανίδας ζητούν σε αίτησή τους προς το υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τμ. Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και τμ. Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι σύλλογοι: Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Κέρκυρας, το δίκτυο EcoCorfu και ο Σύλλογος Διατήρησης Κερκυραϊκής Παράδοσης.
Οι τρεις σύλλογοι κατηγορούν τη δημόσια διοίκηση ότι παρέλειψε να αναφέρει τους δύο προαναφερθέντες όρους, που αποτελούν προϋπόθεση για να "εφαρμοστεί η οδηγία προστασίας ως 'οικολογικός διάδρομος' και να γίνει τελικά η περιοχή "Οικολογικό Πάρκο" σύμφωνα και με τις ομόφωνες αποφάσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Οι σύλλογοι τονίζουν πως, εφόσον η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το ζήτημα εγκριθεί και η πρόταση της NCH περάσει, "η ζημιά που θα γίνει προς το περιβάλλον θα οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην αδιαφορία των αρμόδιων κρατικών οργανισμών να εφαρμόζουν τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από τις προβλεπόμενες νομοθεσίες".
Γι' αυτό ζητούν από το υπουργείο Περιβάλλοντος να παγώσει "όλες τις διαδικασίες σχετικά με την αδειοδότηση NHC Capital και να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για τον χαρακτηρισμό και τη φυσική και νομική προστασία της περιοχής Ερημίτη", επιφυλασσόμενοι παράλληλα να ασκήσουν "κάθε δικαίωμά μας όπως αυτό πηγάζει από το Σύνταγμα για την προστασία του 'ζωτικού μας χώρου' από την τέλεση εγκληματικών δραστηριοτήτων που στόχο έχουν την καταστροφή του".