Η επιβολή νέων τσουχτερών προστίμων στη χώρα μας για την απουσία σχεδίου διαχείρισης των επικίνδυνων αποβλήτων βρίσκεται καθ' οδόν, καθώς εισήχθη στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η προσφυγή της Κομισιόν για μη εκτέλεση της πρώτης καταδικαστικής απόφασης.
Η εκκρεμότητα χρονολογείται από το 2003 και τον Σεπτέμβριο του 2009 το Δικαστήριο έκρινε πως η Ελλάδα παραβιάζει την Οδηγία 1999/31, καθώς "ο σχεδιασμός της διαχείρισης επικίνδυνων αποβλήτων στην Ελλάδα δεν ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις της κοινοτικής νομοθεσίας, δεν υφίσταντο στην ελληνική επικράτεια κατάλληλες και επαρκείς εγκαταστάσεις επεξεργασίας ή διάθεσης επικίνδυνων αποβλήτων και η μέθοδος διάθεσης του μεγαλύτερου μέρους της παραγόμενης στην Ελλάδα ποσότητας επικίνδυνων αποβλήτων δεν ήταν συμβατή με τις απαιτήσεις της σχετικής κοινοτικής νομοθεσίας".
Πέρυσι τον Δεκέμβριο η Κομισιόν κατέθεσε νέα προσφυγή για μη συμμόρφωση με την απόφαση C-286/08 "καθ' όσον η Ελλάδα δεν έχει ακόμη προβεί σε εγκατάσταση του κατάλληλου δικτύου διαχείρισης επικίνδυνων αποβλήτων", προτείνοντας:
* Χρηματική ποινή ύψους 72.864,00 ευρώ ανά ημέρα καθυστέρησης στην εκτέλεση της απόφασης του 1999, από την ημέρα που θα εκδοθεί η δεύτερη απόφαση έως την πλήρη συμμόρφωση με την πρωτόδικη καταδίκη.
* Ημερήσιο κατ' αποκοπήν ποσό των 8.096,00 ευρώ ανά ημέρα "από την ήμερα έκδοσης της απόφασης του 1999 έως την ημερομηνία που θα εκδοθεί η απόφαση στην παρούσα υπόθεση ή την ημερομηνία εκτέλεσης της απόφασης του 1999 εάν επέλθει νωρίτερα".
Κατά κανόνα, το Δικαστήριο μειώνει το ύψος των προστίμων, όπως έγινε με τα πρόστιμα για τη λειτουργία των παράνομων χωματερών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι δυσβάστακτα (10 εκατ. ευρώ εφάπαξ, έναντι προτεινόμενου 26 εκατ. ευρώ και 14,5 εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο έως την πλήρη συμμόρφωση).