Σε αντίθεση μ' εμάς, που ήμασταν έτοιμοι να "ακρωτηριάσουμε" με συνοπτικές διαδικασίες την εξαιρετικής αρχαιολογικής και ιστορικής σημασίας βυζαντινή Μέση Οδό, που αποκαλύφθηκε κατά τις εργασίες στον σταθμό Βενιζέλου στο μετρό Θεσσαλονίκης και ακόμα και τούτη την ώρα η τύχη της δεν έχει οριστικά κριθεί, καθώς εκκρεμεί αν τα ευρήματα θα μεταφερθούν και θα επανατοποθετηθούν ή θα μείνουν στον σταθμό όσο συνεχίζονται τα έργα του μετρό, οι γείτονές μας Τούρκοι αποδεικνύονται εντελώς αποφασισμένοι με τις δικές τους αρχαιότητες. Δε διστάζουν να μετακομίσουν ολόκληρη κωμόπολη 3.500 κατοίκων, τη Σουλούσαραϊ της επαρχίας Τοκάτη, που είναι χτισμένη στα ερείπια της αρχαίας Σεβαστούπολης, προκειμένου να αποκαλυφθεί ολόκληρη η αρχαία πόλη.
«Η σύγχρονη πόλη βρίσκεται στο κέντρο της αρχαίας Σεβαστούπολης. Θέλουμε να τη μεταφέρουμε σε μια περιοχή 500 στρεμμάτων, στην είσοδο της πόλης. Η έκταση έχει παραχωρηθεί στην Υπηρεσία Οικιστικής Ανάπτυξης, η οποία έχει αναλάβει την ανέγερση των κατοικιών όπου θα μεταφερθούν οι κάτοικοι. Τα σπίτια τους θα απαλλοτριωθούν ώστε να αποκαλυφθεί η ιστορική πόλη. Ωστόσο, επειδή οι απαλλοτριώσεις είναι χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, σχεδιάζουμε να μεταφέρουμε τον οικισμό σε άλλη περιοχή» δήλωσε ο δήμαρχος της Σουλούσαραϊ Χαλίλ Ντεμιρκόλ.
Οι ανασκαφές ξεκίνησαν τη δεκαετία του '90 και μετά από διακοπή 22 ετών συνεχίζονται με τη συνεργασία του Πανεπιστημίου Γκαζιοσμανπασά, του μουσείου, του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και της Περιφέρειας. "Πρόκειται για μακρόπνοο έργο. Ενδεχομένως θα χρειαστούν 30 ώς 40 χρόνια για να αποκαλυφθεί ολόκληρη η αρχαία πόλη" τόνισε ο περιφερειάρχης αρμόδιος για θέματα Πολιτισμού και Τουρισμού Αμπντουραχμάν Ακιούζ, υπογραμμίζοντας τη σημασία της αρχαίας πόλης για την επαρχία Τοκάτη.