Θεσσαλονίκη
Παραδέχεται εμμέσως πλην σαφώς τον εκβιασμό που ασκεί στους εργαζομένους της, και όχι μόνο, η Ελληνικός Χρυσός ότι αν δεν ευοδωθεί η περιβαλλοντοκτόνα εξόρυξη χρυσού στις Σκουριές, τα μεταλλεία θα κλείσουν.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μιχάλης Θεοδωρακόπουλος, απαντώντας στην πρόσφατη ανακοίνωση του Δήμου Αριστοτέλη που μιλούσε για προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης στην υπόθεση των Σκουριών από την πλευρά της εταιρείας και άφηνε αιχμές ότι χρησιμοποιεί ως μοχλό πίεσης τους εργαζόμενους για την επέκταση των μεταλλευτικών δραστηριοτήτων στη ΒΑ Χαλκιδική, υποστηρίζει ότι το δίλημμα «όλα ή τίποτα» προκύπτει από τις αδειοδοτήσεις του έργου, που είναι «ενιαίο και αδιαίρετο».
Ο κ. Θεοδωρακόπουλος ψέγει τον δήμαρχο Αριστοτέλη, διότι, «κατ' αρχάς, είναι περίεργο να αγνοεί πλήρως τις αποφάσεις του ΣτΕ (1492/2013, 549/2015, 551/2015) που έχουν αποφανθεί για όλα τα περιβαλλοντικά θέματα που θέτει η ανακοίνωση (νερά, δάση, αέρας κ.λπ.) και, βέβαια, για το ότι το έργο είναι ενιαίο και αδιαίρετο και αντιμετωπίζεται με ΜΙΑ ΚΥΑ που εγκρίνει τη ΜΙΑ ΜΠΕ και βάζει όρους λειτουργίας και παρακολούθησης». Επιμένει ότι στο πλαίσιο αυτό «το υποέργο των Σκουριών δεν είναι υπό αδειοδότηση, αλλά πλήρως αδειοδοτημένο ως τμήμα του ενιαίου έργου των Μεταλλείων Κασσάνδρας, και η όποια καθυστέρηση στην υλοποίησή του επιδρά αρνητικά στο όλο έργο» για να δηλώσει: «Επομένως, το δίλημμα 'όλα ή τίποτα' δεν είναι εκβιαστικό αλλά προκύπτει από το ενιαίο αδειοδοτικό περίγραμμα του έργου». Στη συνέχεια προσπαθεί να πείσει ότι η διοίκηση της Ελληνικός Χρυσός δεν ασκεί καμία πίεση στους εργαζομένους της για τους οποίους δηλώνει «περήφανη» η εταιρεία.
«Η δημοτική αρχή θα έπρεπε να γνωρίζει τους αγώνες κατά τα 'πέτρινα χρόνια' 1992-1995 και 2001-2004 αλλά και την έντονη συνδικαλιστική τους εμπειρία και να τους αναγνωρίζει ότι, εκτός από περηφάνια, χαρακτηρίζονται από ανεξαρτησία γνώμης, αλλά και μαχητικότητα όταν χρειάζεται. Δεν ήταν και δεν είναι φερέφωνα κανενός», αναφέρει ο κ. Θεοδωρακόπουλος και, χωρίς να απαντά για τον ακριβή αριθμό των εργαζομένων στην εταιρεία του σήμερα, σχολιάζει πως «οι εργαζόμενοί μας, οι συντοπίτες μας, οι συνδημότες μας, δεν είναι 'κατά δήλωση της εταιρείας' εργαζόμενοι, αλλά το αποδεικνύουν καθημερινά από το μετερίζι του τίμιου μεροκάματου και όλοι, μα όλοι, ξέρουν πόσοι είμαστε, πόσο πληρωνόμαστε και βέβαια ασφαλισμένοι 12 μήνες τον χρόνο».