Στην κατάργηση των νομοθετημάτων που επιβάλλουν εξοντωτικά πρόστιμα και ποινικοποιούν τη διαμαρτυρία των πολιτών κατά των πανάκριβων διοδίων στους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.
Πρόκειται για την τροπολογία στον Ν. 3920/11 επί υπουργίας Δ. Ρέππα στο υπ. Υποδομών, με την οποία η άρνηση καταβολής διοδίων μετετράπη σε αδίκημα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και χαρακτηρίστηκε δημόσιο έσοδο για να μπορεί να αναζητηθεί προς είσπραξη. Ο Μ. Βορίδης, από την ίδια θέση, με διάταξη στον Ν. 4070/12, φρόντισε να "βαφτίσει" ποινικό αδίκημα την κατάληψη των σταθμών διοδίων και επέτρεψε για την έκδοση της βεβαίωσης παράβασης τη χρήση ιδιωτικών "πειστηρίων" από τις κάμερες που είναι εγκατεστημένες στους σταθμούς διοδίων.
Η πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση για το θέμα των διοδίων ήταν το αντικείμενο συνάντησης χθες του υπουργού Γ. Σταθάκη με τους βουλευτές Μαγνησίας, Πιερίας και Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ.
Κατά τη σχετική ανακοίνωση, "στη συνάντηση έγινε λόγος για την αναγκαιότητα αλλαγής της τιμολογιακής πολιτικής των διοδίων στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των αναγκών της κοινωνίας, όπως είχε περιγραφεί και κατά τη συζήτηση στη Βουλή της τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης (Νοέμβριος 2013)".
Ακόμη, ανακοινώθηκε ότι στις προθέσεις της νέας κυβέρνησης περιλαμβάνεται η θέσπιση ηλεκτρονικών διοδίων για τη χρέωση ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, όπως και η υιοθέτηση "κοινωνικών τιμολογίων για τα διόδια που θα εξυπηρετούν ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού και τους πολίτες που ζουν κοντά σε περιοχές με διόδια".